tisdag 29 september 2009

"Rose is a rose

is a rose is a rose." (Gertrude Stein).





Det står en liten bukett rosor härinne. Rosor som bara existerar en kort stund avklippta från en slaktad moderplanta. En reminiscens av en rosenrabatt. En doft som för en dag eller två sprids inomhus.





Det korta ögonblicket mellan liv och död hos en ros är fyllt av skönhet. Nickande blomhuvuden som låter kronbladen falla i dekorativa drivor. En ljuvlig men snabbt avtagande doft. Fäger som bleknar...


God eftermiddag önskar


Skogseva

5 kommentarer:

  1. Detta var poetiskt och konstnärligt! Kram från storasyster

    SvaraRadera
  2. Storasyster:Det är lätt att bli poetisk när man handskas med rosa rosor i förfall..

    SvaraRadera
  3. Om än i sprucket krus.....eller det var inte rosor ?

    SvaraRadera
  4. Inger: Jovisst, var det det. "Strunt är strunt och snus är snus om ock i gyllene dosor,
    men rosor i ett sprucket krus är ändå alltid rosor."

    SvaraRadera
  5. ӏ think this is one οf the mоst important informаtіon for
    me. And i'm glad reading your article. But want to remark on few general things, The site style is wonderful, the articles is really great : D. Good job, cheers

    Review my web blog - area code search

    SvaraRadera

Om du skriver några ord blir jag väldigt glad. Jag läser alla kommentarer med stort intresse och om jag inte svarar beror det antingen på att att jag rest till bortre Indien eller att jag är död!