tisdag 15 september 2009

Flärd

Det är trevligt att gå runt i en stad som inte är ens vardagsstad. Strosa runt och upptäcka. Helsingborg är inte min närmaste stad, men jag vistas där emellanåt. Helsingborg har gott om butiker. Flärdbutiker. Jag är lättfrestad när det gäller flärd. Dras in i butikerna som av en magnet. Snusar runt och andas in nyheter. Vill ha, vill så gärna ha. Behövde något så flärdfritt som ett par jeans. Tänkte passa på i Helsingborg. Det blev inga helsingborgsjeans. Jag hamnade nämligen i en väskaffär. Jag har redan en väska. Jag har vid närmare eftertanke en, två, tre, fyra, fem, sex, sju fullt användbara väskor. De flesta svarta. Olika modeller, men svarta. I väskaffären i Helsingborg föll jag igen - för en ny, vacker och svart väska!




Just denna modellen fanns inte bland alla mina väskor.
En lagom nätt "gåbort"modell. Inte sidenklänningsmodell
utan snarare dräktmodell. Eller snygga långbyxor och
kashmirtröjmodell. Den är mjuk som sammet och var
dyr som guld...




..bara så att ni vet..


För att straffa mig själv för denna kostsamma utsvävning, handtvättade jag bilen i dag och sparade därmed en hundralapp...


God middag önskar


Skogseva

4 kommentarer:

  1. Väskor ÄR kul, ha ha. Man kan ha hur många som helst! Det där med färgen, ja det är nästan alltid så. När jag köper kläder så blir det nästan alltid svart eller vitt,,, även om det finns en massa andra fina färger att välja på!

    så duktigt att handtvätta bilen! Själv skulle jag knappt komma på iden numera.

    stor kram Kamilla

    SvaraRadera
  2. Visst finns det frestelser att absolut falla för,inte en MASSOR.Bra tänkt det går att spara in på annat.Marc O Polo var väl en upptäcktsresande om jag inte minns fel.
    Trädgårdskramar!

    SvaraRadera
  3. Mycket snygg väska. För en snygg väska är det lätt att avstå något annat.

    SvaraRadera
  4. Kamilla: Ja, jag begriper inte varför det alltid blir svart - fegt, kanske..

    Carina: Jojomensan, Marco Polo var upptäcktsresande och var själv född i antingen Venedig eller möjligen Kroatien.

    Gunilla: Äntligen ger du dig till känna! Visst är den snygg. Din förtjänst att jag visar upp den här.

    Kram alla tre

    SvaraRadera

Om du skriver några ord blir jag väldigt glad. Jag läser alla kommentarer med stort intresse och om jag inte svarar beror det antingen på att att jag rest till bortre Indien eller att jag är död!