måndag 28 september 2009

Den som planterar ett träd..

..har inte levt förgäves. Om det är så har jag verkligen icke levt förgäves. Jag kan icke räkna dem alla, ett otal är det. En smärre skog skulle jag tro. Nu är rosenrabatten slaktad och allt är hackat till småsmulor, bortkört och bortglömt...
Rosornas kvalité var urusel men rotsystemet var desto bättre. Det hade utvecklats till några gigantiska saker som inte gick att gräva upp. Det blev till att dra upp dem med hjälp av lilla "traktorn".








Hej och hopp så var de uppe alla sju. Många rötter lämnades kvar, de gick helt enkelt för djupt för att vi skulle få upp dem. Jag tror inte att de ställer till någon skada för de nävor som ska planteras i rabatten.




Lite extra djupgrävning i mitteln, i med finjord och kogödsel.
Ner med stödstolpar och Prunus cerasifera "Nigra", fäst det
med sadelgjord..
(I skumrasket blev bilderna sisådär...)

KLART!

God middag önskar


Skogseva

4 kommentarer:

  1. Snyggt, jätte fint blev det !

    SvaraRadera
  2. Fint må jag säga!
    Mitt blodplommonträdet står lite undanskymnd.
    Dem förtjäna verkligen en solitär plats...som din har ;O) Fortsatt skön vecka, Petra

    SvaraRadera
  3. Kamilla: Det kommer nog att bli bra med plantering runtomkring.

    Petra: Jag hoppas att det kommer att bli ett snyggt utropstecken om det får vita nävor runt fötterna...

    SvaraRadera
  4. Fint det blev och visst är det kul att plantera träd.
    fint hus ni har.
    Annika

    SvaraRadera

Om du skriver några ord blir jag väldigt glad. Jag läser alla kommentarer med stort intresse och om jag inte svarar beror det antingen på att att jag rest till bortre Indien eller att jag är död!