fredag 31 juli 2009

Back in business

...eller kanske inte riktigt ännu.. Efter några dagar på Öland med goda vänner fick vi åka hem en halv dag tidigare än tänkt. Någon märklig sjukdom drabbade mig (mina sjukdomar är alltid märkliga) och jag blev fruktansvärt illamående, utan resultat så att säga, och när vi kom hem i går kväll visade termometern på 39 grader. Svininfluensa? - hoppas inte.




Första natten bodde vi här på Bo Pensionat i Vickleby
http://www.bopensionat.se/. Mycket god mat och riktigt
gammaldags pensionatsmiljö. I Vickleby finns Carl
Malmstens Capellagården, ett givet turismål.
Vi tittade
på utställningen med elevalster, fina saker, märkliga saker,
gick runt i trädgården och handlade fröer till nästa års odlingar
och trevliga franska tvålar.

Om jag varit kurant hade jag tagit er med på alla ställen vi hann besöka, men det får vara till ett annat tillfälle.



Andra natten sov vi flott på Drottning Victorias
Vilohem i Borgholm.
www.dvh.se/
Anläggningen som tidigare tog emot "pauvre honteux"
har (i år?) öppnat för allmänheten. Stället styrs av
"intendenten", utan vilkens tillstånd ingen anställd
tillåts att så mycket som lämna ut en nyckel!
Gästernas medelålder var dock något högre än
vårt sällskaps och rollatorerna var nästan lika många
som antalet gäster. Dessvärre fanns det inte plats
för oss till middagen eftersom vi inte hade förbokat,
så vi fick promenera ner till Borgholm och blanda oss
med det mycket yngre klientelet där. Synd - jag älskade
den fridfulla andan som rådde i den jättelika parken,
och jag gillar verkligen den stillsamma pensionatstillvaron.

Och med detta drar jag mig tillbaka till sängen. Ytterligare en vecka återstår av makens semester - jag måste tillfriskna snabbt!


God dag säger


Skogseva

2 kommentarer:

  1. Nej, inte svininfluensa, den vill vi inte ha. Hoppas du är frisk snart, så hörs vi per telefon. Kram, nej förresten, du smittar kanske. Storasyster

    SvaraRadera
  2. Visst är Öland vackert ....Det var och det är...
    Trist att du är dålig.
    Önskar dig en bra kväll och en frisk morgondag.
    Kram Eva

    SvaraRadera

Om du skriver några ord blir jag väldigt glad. Jag läser alla kommentarer med stort intresse och om jag inte svarar beror det antingen på att att jag rest till bortre Indien eller att jag är död!