fredag 3 juli 2009

Mysterieros

Mycket kort blogg efter en lång och varm eftermiddag på ögonkliniken i Lund. Trodde att jag hade näthinneavlossning, men det var "bara" glaskroppsavlossning. Obehagligt men ofarligt. Dock - efter ögondropparna är synen inte perfekt så...

Ni får nöja er med att beundra en ny invandrare som upptäcktes i går kväll. Den stod så blyg och hukade inne i syrensnåret.




Var kommer du från vackra väldoftande ros?
Och varför har du valt en så undanskymd plats
att bo på. Vi ska i alla fall röja runt dig så att du
får lite mer "lebensraum".




Du har dessutom en hel del barn som du försöker
dölja inne i snåret. Det behöver du inte göra - vi
är ofarliga och lovar att behandla er väl.


God middag önskar


Skogseva

1 kommentar:

  1. Vilken skönhet! Jag tog just in en liten kvist av lilla rosa rosen - vad heter den nu - kyrkogårdsbusken. Den är också fin. Kram från storasyster

    SvaraRadera

Om du skriver några ord blir jag väldigt glad. Jag läser alla kommentarer med stort intresse och om jag inte svarar beror det antingen på att att jag rest till bortre Indien eller att jag är död!