fredag 10 juli 2009

För trång stuga?

Klockrankans längtan efter frihet blev för stor - en gren kröp ut ur växthuset.



Skönare på utsidan för en svettig gren av
Klockrankan?




Insidans ranka "Cobaea scandens" har knoppar. Hur lång
tid tänker de ta på sig för att slå ut. Lång - om jag minns
rätt.

Dags för ett träningspass. Från lunchtid är det storträff med käre makens släkt. Vi håller tummarna för att en hel släkt inte spolas bort av det regn som hotar komma...


God hel dag önskar


Skogseva

1 kommentar:

  1. Ha en trevlig släktträffseftermiddag. Ni ska vara glada om ni inte har likadant väder som vi - det har ösregnat precis hela dagen. Kram från storasyster

    SvaraRadera

Om du skriver några ord blir jag väldigt glad. Jag läser alla kommentarer med stort intresse och om jag inte svarar beror det antingen på att att jag rest till bortre Indien eller att jag är död!