lördag 18 juli 2009

Fisk och hav

I dag gjorde vi en utflykt. Vi brukar köra hit med storasyster och äta en "sillamacka". Ni har säkert haft det som utflyktsmål ni också. Så har även alla tyskar, italienare, stockholmare och andra turister som gästar vårt fina Skåne. I dag var samtliga där och köade tillsammans med oss. För att få sin stekta sill. Ty vädret var lämpat för en utflykt just hit. Inte regn, inte sol, bara grått.




Där är vackert. Om man vänder ryggen mot land
kan man koncentrera sig på havet, som i dag låg
grått och såg blytungt ut
.




Inte en människa så långt ögat kan skåda. Inte en båt, inte
en fågel, säkert heller inte en fisk. Om man inte vänder
sig om.




Där finns det i alla fall fisk.
Känner ni igen platsen?


God middag önskar


Skogseva

1 kommentar:

  1. Ja, det var en fin utflykt. Jättegod sillamacka och så ovanpå det en fantastisk, kaloririk kaka hos Olof Viktor. Nu är det läge för smalmiddag. Tack syster och svåger för i dag. Storasyster

    SvaraRadera

Om du skriver några ord blir jag väldigt glad. Jag läser alla kommentarer med stort intresse och om jag inte svarar beror det antingen på att att jag rest till bortre Indien eller att jag är död!