fredag 26 juni 2009

Tra la la..

...jag måste gå och tralla för mig själv, för att slippa höra den förhatliga vinden - tra la la.


Vinden blåser sönder mina plantor, la la la, penséerna är platta som pensépannkakor, la la.


Tra la la..


Jag fick en gren i huvudet när jag var ute och ansade, la la, la la la. Det gjorde ont, tra la la.





Yttterligare en bild från födelsedagen. Himlen
spillde lite blått i Verkeåns vatten, la la la.


Mina öron är så fulla av vindens brusande, susande, pipande och vinande att jag nästan inte kan höra mitt nynnande. Tra la la la la - la la. Vinden bråkar så mycket med grenar, blad, växthusdörr och fönster på glänt, att mitt trallande inte hörs.





I rabatten framför Kaffestugan i Andrarum var ett myller
av växter. Lite gammaldags oorganiserat, men ganska
charmigt- la la la. Jag tror, tra la la la, att denna vallmo
heter "Prinzessin Victoria Louise".
Maffigt stor med dramatiskt
inre - pälsklätt, hårigt, metallglänsande.


La, la la, la, la la - nu blir det snart middag - tra la la la. Om inte växthuset blåser bort äter vi våra lammfärsbiffar här.

Vinden, tra la la, gör så att jag inte kan så mina frön - dumma, dumma östanvind.


Tra la la la la.


Skogseva

2 kommentarer:

  1. Tralalalala.............jag gratulerar, jag gratulerar........lilla Eva igår.

    Nu har jag skrivit upp när du fyller år.
    Jag har sommarlov och inga rutiner vid datorn alls.
    Nästa vecka åker jag till Skälderviken så då blir det inget alls.
    Ha det bra i blåsten och grattis i efterskott.
    Kram
    Eva

    SvaraRadera
  2. Eva: Tackar! Jag hoppas att du får det fantastiskt i Skälderviken - tra la la!
    Kram

    SvaraRadera

Om du skriver några ord blir jag väldigt glad. Jag läser alla kommentarer med stort intresse och om jag inte svarar beror det antingen på att att jag rest till bortre Indien eller att jag är död!