onsdag 10 juni 2009

Så trevligt


...man kan ha en eftermiddag med en väninna. Inte göra någonting. Bara prata, äta, titta på trädgården och planera för någon gemensam aktivitet under sommaren. En slödag utan krav. Så kan man ha det när man är pensionär. Någonting att se fram mot, alla ni som ännu inte nått dit!

Man hinner avhandla mycket under fem timmar!

Dagens väder har varit minst sagt märkligt med regn, sol, kyla, fuktig värme, blåst och tjocka moln. Alla varianter under en femtimmars period. En sak är säker - växthuset är alltid perfekt. Just nu väldigt vackert dessutom. Bild kommer endera dagen.

En bild på oleandern i växthuset kan jag inte undanhålla er.



God middag önskar


Skogseva








2 kommentarer:

  1. Vi är nog rätt många som faktiskt lyckas ha ett socialt liv fast vi inte är pensionärer... :-) Men va bra att ni hade en skön o trevlig dag!

    SvaraRadera
  2. Yngsta: Det som är så trevligt är att man som pensionär kan förlägga sitt sociala liv till vardagarna - mitt på dagen!

    Kram

    SvaraRadera

Om du skriver några ord blir jag väldigt glad. Jag läser alla kommentarer med stort intresse och om jag inte svarar beror det antingen på att att jag rest till bortre Indien eller att jag är död!