söndag 14 juni 2009

Sarah Bernhardt

I dag vecklade Sarah Bernhardt ut sin första blomma. Stor och tung hängde den med huvudet och böjde sig in i de nu överblommade bondpionerna. Jag hade inte sett skönheten om jag inte böjt mig in för att knipsa av den sista av de röda "bönderna".




Sarah uppifrån..

Jag hämtade snabbt en stödpinne och band upp det tunga huvudet. Jag skulle önska att någon gjorde detsamma med mitt huvud som också är tungt av någon anledning. Tungt huvud och tung mage. Gårdagens Pangasiusfilé? Käre maken säger sig ha läst att man kan vara överkänslig mot just den fisken. Får se vad som händer nästa gång vi äter den.




..från sidan..

Den tunghövdade Sarah har ytterligare fyra knoppar som kommer att slå ut de närmsta dagarna. Vilken ögonfröjd! Polkagrisstrimman på utsidan är en effektfull skönhetsfläck. Doften är ännu så länge inte intensiv - men man kan ana att den finns där...




..och med den sista bondpionen.



Nu väntar en vilstol i solen.


God middag önskar


Skogseva

7 kommentarer:

  1. Åååh.....hittade du solen idag...?

    SvaraRadera
  2. Inger: Solen hittade mig! Den fann mig sittande i solstolen i bersån. Jag sov!

    Kram

    SvaraRadera
  3. Wow vad häftig Sarah är!

    Ugglemönstret är en reproduktion från 70-talet. De har tom använt samma tryckvalsar som de hade då! Urhäftigt ;)

    SvaraRadera
  4. Jag kan inte skryta med en utslagen ros, men det har slagit ut två blommor i klematisen. Den ena är dubbel och den andra enkel. Fullt med knoppar. Undrar just hur dom andra tänker bli. Kram från en trött storasyster efter en intensiv helg.

    SvaraRadera
  5. Men kära syster - Sarah är ingen ros utan en pion! Hon bor ju hos bondpionen.
    Förstår att du är trött, vi hörs i morgon.
    Kram

    SvaraRadera
  6. Jag kan nästan känna doften ända hit till
    Malmö.............
    Fantastiskt vacker blomma.
    Jag får väl skryta med min clematis på balkonengen som har ca 30 blommor blandat enkla och dubbla.
    Jag skulle önska men kunde bygga ut sin balkong.
    Som det är nu så har jag bara plats till två stolar, bordet fick jag ta bort för att jag skulle få plats på balkongen själv.
    Kram
    Eva

    SvaraRadera
  7. Eva:

    Är clematisen vit och doftande?

    Inte behöver du mer än två stolar - en att sitta på och en att ha kaffekoppen på!

    Kram

    SvaraRadera

Om du skriver några ord blir jag väldigt glad. Jag läser alla kommentarer med stort intresse och om jag inte svarar beror det antingen på att att jag rest till bortre Indien eller att jag är död!