fredag 1 januari 2010

2009/2010

Så fick jag då skrivit 2010 för första gången! En underlig sifferkombination som inte ligger lika väl för mina fingrar att skriva som den vi just lämnat bakom oss. Jag önskar er alla en god fortsättning på detta nya, ännu så länge svårskrivna, decennium.




Nyårsafton inleddes med en liten bilfärd till våra goda vänner. Lundaslätten lystes upp av en gigantiska måne som med sitt klara sken förtog en del av raketernas effekter vid tolvslaget. Jag hade köpt tre varmluftsballonger, ett bra alternativ till alla smällare och mycket roligare och vackrare. De var dessutom lite häftiga att tända och stå och hålla tills den lilla ballongen var så full av varmluft att den fick lyftkraft och snabbt steg mot himlen.



När vi kom hem i dag såg vår lilla bit av Romeleåsen ut så här. Lite djupfryst och med en isande vind som for runt knuten och som dessutom hade letat sig in i huset - här var iskallt!
Nu brinner det brasor i två spisar, jag har tagit på mina alpackor på fötterna för att försöka bli varm. Förkylningen har invaderat mina bihålor och det känns som om någon envisas med att hälla iskallt vatten längs min rygg.

Jag lägger mig på soffan och drar fårskinnsfällen över mig.

God middag önskar


Skogseva

2 kommentarer:

  1. Ledig två dagar så jag ska också ligga under fällen....tar tid att hämta sig efter en förkylning.

    SvaraRadera
  2. Inger: ha det så skönt därunder. Jomenvisst - längre och längre verkar det som. Och immunförsvaret verkar ha sagt upp sig...

    SvaraRadera

Om du skriver några ord blir jag väldigt glad. Jag läser alla kommentarer med stort intresse och om jag inte svarar beror det antingen på att att jag rest till bortre Indien eller att jag är död!