fredag 8 januari 2010

Skönhetspromenad

Nu börjar allting återgå till normaltillstånd igen. Fredag, bridgekurs. Tänk så mycket hjärnan har valt att glömma på några futtiga veckor. Eller kanske placerat i ett svåråtkomligt fack. Var någonstans, kära min hjärna, stoppade du fakta om budet "två spader"? Och det lilla kunnande jag skaffat mig om hur många poäng som krävs vid "inkliv"? I det fack där bridgebuden låg var locket fastskruvat med fransk träskruv. Hårt åtdragna.



Och medan jag bridgekursade sken solen över Genarp med omnejd. Sken på det mest vintriga och kallvackra sätt. Sken över knarrsnö och fetthungrande småfåglar. Sken över käre maken som gav sig ut för att möta mig. Promenerande. På egen hand och alldeles oombedd. Bara för att det var så illvackert därute! Jojomensan - så vackert var det!


God middag önskar


Skogseva

2 kommentarer:

  1. Men så kallt......tog en cykeltur men det lär dröja till nästa gång !

    SvaraRadera
  2. Inger: Och i dag blåser det dessutom en aning. Men på något vis känns det ändå som om näsan måste ut och få i sig lite kalluft. Vi får väl dra på ett par extra yllebyxor!

    SvaraRadera

Om du skriver några ord blir jag väldigt glad. Jag läser alla kommentarer med stort intresse och om jag inte svarar beror det antingen på att att jag rest till bortre Indien eller att jag är död!