fredag 4 december 2009

Vardagsförvirring

Jag ska i väg till min styrketräning. Tar på mig mina fina svarta träningkläder. Ytterkläder. Ser till att handduken är med. Den är orange.



Vänder på trappan när jag kommer på att vattenflaskan står på golvet i hallen. Går in igen, larmar av och snappar raskt åt mig flaskan.



Larmar och låser. Går ut till bilen. Bilnycklarna ligger i en annan väska som hänger i garderoben en trappa upp. Går in och larmar av. Hämtar bilnycklarna.



Larmar och låser, går ut och låser upp bilen med de hämtade bilnycklarna, sätter mig bakom ratten. Jag ser inte var jag ska stoppa i nyckeln. Känner efter på min näsa. Inga glasögon....



Jag går ut ur bilen och tillbaka till huset. Går in och larmar av. Hämtar glasögonen som ligger på sin vanliga plats i köket. Larmar och låser, går ut och sätter mig i bilen och kör iväg.



Tvärbromsar när jag kommer på att mitt inloggningskort till gymmet ligger i en annan kappa.



Jag kör tillbaka, parkerar i carporten. Går ur bilen och låser den. Går tillbaka till huset. Går in och larmar av. Tar av mig ytterkläderna och lägger mig utmattad på soffan....


God dag önskar


Skogseva


(Somt är stulet.)

5 kommentarer:

  1. Dråpligt........men lite träning blev det...*L*

    SvaraRadera
  2. Inger: Inte den form av träning jag hade tänkt precis!

    SvaraRadera
  3. Kan det vara åldern, kära lillasyster?

    SvaraRadera
  4. Storasyster: Tror du?

    Carolina: Oerhört jobbigt!

    SvaraRadera

Om du skriver några ord blir jag väldigt glad. Jag läser alla kommentarer med stort intresse och om jag inte svarar beror det antingen på att att jag rest till bortre Indien eller att jag är död!