onsdag 30 december 2009

Svartvitt i mitt hjärta

Jo, det var ju det här med mitt nyförvärv. Något jag gått och tittat på med en smula åtrå i blick. Morgonmuggar. Kaffemuggar, kaffelattemuggar, themuggar. Kanske buljongmuggar. Chokladmedvispgräddemuggar.



Vackra, stora muggar. I svartvitt. Naturligtvis i svartvitt.



Tunna, smäckra muggar i genomskinligt benporslin. Benporslin! Lätta, läckra.



Fyra olika svartvita mönster på lika många muggar.



Väldesignade, greppvänliga öron.



Generöst stora muggar som rymmer fyra deciliter. En stor kaffelatte. En vacker mugg för den tidiga morgondrycken. En mugg att älska. Jag vill ha fler. Jag vill fylla köksskåpet med "Design House" svartvita muggar...


God middag önskar


Skogseva

2 kommentarer:

  1. Jo, de ser läckra ut....men kostar en slant.

    SvaraRadera
  2. Inger: Ja - dessvärre. Icke förty tänker jag köpa fyra till. En annan dag.

    SvaraRadera

Om du skriver några ord blir jag väldigt glad. Jag läser alla kommentarer med stort intresse och om jag inte svarar beror det antingen på att att jag rest till bortre Indien eller att jag är död!