lördag 19 december 2009

Laxsamling

Nu har vi skottat i en och en halv timme och snöfallet upphör inte... Snöplogen har inte synts till i dag men ännu så länge är vägen farbar.





I dag skall vi ha traditionell laxpuddingsammankomst för våra barn. Det blir en decimerad skara som samlas runt bordet. Snöhinder och förkylningar är godtagbara skäl att utebli. Men vi tänder marschaller och brasa för det lilla fåtal som kommer, och det blir många bitar var av den mjuka saffranskakan....


God lunch önskar


Skogseva

2 kommentarer:

  1. Vi som lyckades ta oss fram, och sedemera fastnade i backen utanför ert hus, tackar för god laxpudding, vin och saffranskaka! Samt hjälpen att få loss och upp bilskrället på farbar väg igen! Och snön den fortsätter att vräka ner..

    SvaraRadera
  2. Yngsta: Känner mig lite skyldig som inte hindrade er från att köra hit. Just nu vräker det inte här utan det är till och med lite rosa på himlen i väster...

    SvaraRadera

Om du skriver några ord blir jag väldigt glad. Jag läser alla kommentarer med stort intresse och om jag inte svarar beror det antingen på att att jag rest till bortre Indien eller att jag är död!