torsdag 10 december 2009

Pappersarbete

Vad kan man göra en så här gråregntrist dag? Jo, jag sätter på vacker musik på Spotify - just nu Faurés "Requiem". Jag skickar iväg käre maken att sköta om vår veckohandling.


Jag plockar fram mina fina nyinköpta julklappsband. De är inte röda...


Det är inte heller julklappspappret. En rulle helvitt och en rulle brunt med kinesiska skrivtecken. Lacket är lite guldigt. Sådär.


Jag har köpt en stämpel till lacket.


'Det ska bli en fin stjärna.



Det skulle bli en fin stjärna... Jag måste öva mig i lackandets svåra konst. Lacket brinner. Snörena brinner. Pappret brinner lite grand. Jag blir julpappersröd i ansiktet.

Som sagt, jag måste öva.

Men jag ska göra fina etiketter. Hemgjorda. Det kan jag i alla fall.


God dag önskar


Skogseva

3 kommentarer:

  1. Något som var rött då.......

    SvaraRadera
  2. Inger: Ganska så tomterött...

    SvaraRadera
  3. Det är tanken som gäller! Kram från storasyster

    SvaraRadera

Om du skriver några ord blir jag väldigt glad. Jag läser alla kommentarer med stort intresse och om jag inte svarar beror det antingen på att att jag rest till bortre Indien eller att jag är död!