fredag 18 december 2009

Hör du Gud!


Nu har du ställt till det igen Gud!




Du tyckte väl att det var dags att trycka på "ON"-knappen. Skänka dina nordboende människobarn en vit jul med ett enda knapptryck.
Jag kan tänka mig att du sitter där och skrockar: "Hå, hå, hå - snö åt de små!", Eller blandar jag ihop dig och jultomten? Eller är ni kanske... Nåja. En sak är säker, du tänker inte på vem som ska ta hand om överskottssnön. Den som inte behövs för pulkaåkning, skidåkning, snöbollskastning och snögubbstillverkning.




I natt och i dag har du vräkt över oss en massa överskottssnö. HAR DU GLÖMT VAR "OFF"-KNAPPEN SITTER? Eller har du tagit julledigt? Du har kanske begett dig till Köpenhamn för att lyssna på vad världens makthavare beslutar om klimatet på denna din jord? Det borde du inte ha gjort. Du borde stannat här hos oss och rättat till ditt misstag.




Har du inte klart för dig att det är svårt för oss som inte har vingar att ta oss fram i all snö? Och har du sett hur omöjligt det är för småfåglarna att pulsa genom snön för att nå det åtråvärda solrosfröet?




Och hur har du tänkt att jag ska handskas med alla kubikmetrar snö när käre maken är borta? Var tycker du att jag ska lägga den? Var tycker du att jag ska börja? Du vet mycket väl att jag inte behärskar vår lilla snöplog utan måste använda handkraft. Tänker du utsätta mig för någon slags prövning? "Nu ska vi se hur mycket lilla människan orkar innan hon stupar", är det det du vill? Lika väl som du vet att jag inte behärskar vår snöplog vet du att jag är ganska vältränad. MEN DET ÄR FÖR MYCKET SNÖ!


Så hör du Gud... Kan du vara snäll och pallra dig hem från Köpenhamn och trycka på off-knappen! Under tiden går jag ut och börjar skotta.


God eftermiddag önskar

Skogseva

4 kommentarer:

  1. Visst är det vackert med vitt, vitt, vitt! Just nu är jag ganska glad att jag inte bor i Kråkbrickan. Kram från storasyster

    SvaraRadera
  2. Storasyster: Lagom är bäst och detta är mycket, mycket mer än lagom! Jag är också glad att du inte bor i Kråkbrickan.
    Kram från lillasyster

    SvaraRadera
  3. Men ack så vackert....vi får stå ut!

    SvaraRadera

Om du skriver några ord blir jag väldigt glad. Jag läser alla kommentarer med stort intresse och om jag inte svarar beror det antingen på att att jag rest till bortre Indien eller att jag är död!