tisdag 1 december 2009

Nu har det hänt..

..igen! Min dator har blivit smittad av ett virus! En varningstext blinkar med stora röda bokstäver "Din dator är smittad med ett farligt virus. Ladda ner detta antivirusprogram för att rädda din hårddisk från att haverera!" På engelska förstås. I nästa ruta vill man veta om jag tänker betala de 2 980:- antivirusprogrammet kostar med Visa eller Eurocard. Och när jag klickar bort skräpet dyker det omgående upp igen.

Finns det inget sätt att komma åt skurkarna? Jag har ingen aning om detta går att publicera och om texten finns kvar när jag gör det. Jag försöker - arg som ett bi!!!!


Skogseva

2 kommentarer:

  1. Ladda för guds skull inte ner något - det är det som är viruset!

    SvaraRadera
  2. Och såna virus kan man inte vaccinera sig mot på vårdcentralen! Kram från storasyster

    SvaraRadera

Om du skriver några ord blir jag väldigt glad. Jag läser alla kommentarer med stort intresse och om jag inte svarar beror det antingen på att att jag rest till bortre Indien eller att jag är död!