tisdag 22 december 2009

Da´n före da´n före doppareda´n

I dag får ni klara er själv, jag har inte tid med er. Ska till frissan och försöka få styr på eländeshåret. Skulle egentligen vilja göra som käre maken, raka av skräpet. Med en snygg huvudform hade det varit tänkbart, men med den är det som med resten av kroppen - långt från snygg och definitivt icke perfekt! Alltså får håret sitta kvar. I ett något behandlat skick.





En kort stund blev himlen lite ljusare i förrgår och solen, som
tydligen inte har försvunnit för gott, färgade molnen ljust rosa.
Det var strålande vackert. Bilden tog jag från ovanvåningen.




Växthuset var snöinpackat. Vi skottade fram det i går,
käre maken vill sitta här på julafton och äta lunchgröten.
Det vill nog till några timmars eldande i "laxen" för att
inte risgrynsgröten ska kallna omgående.


I morgon gör vi en tur till Lund och köper vår julaftonsmat som ska bli ojulig, lyxig och god. Exakt hur den ska se ut får nog utbudet i saluhallens fiskdisk bestämma. Men att förrätten ska bestå av pata negra är helt klart!


God dag säger

Skogseva

3 kommentarer:

  1. Mmm.... får vi höra sen vad det blev på tallriken,här blir det kalkon från Ingelsta !

    SvaraRadera
  2. Inger: Du tänker tydligen inte heller vältra dig i sill och köttbullar - kalkon är väl ett gott alternativ tycker jag.
    Maken sitter just nu och letar efter ett supergott vin att dricka till julaftonsfisken.

    SvaraRadera
  3. Här ska vi vältra oss i sill och köttbullar och skinka och grönkål och dopp i grytan! Javisst ja, sillen skulle jag ju lägga in och det har jag glömt. Vi kan väl höras per telefon i morgon - jag är i Björkekärr från lunchtid och till julaftonsmorgon, då jag ska hämta dit S-O. Kram så länge från din storasyster

    SvaraRadera

Om du skriver några ord blir jag väldigt glad. Jag läser alla kommentarer med stort intresse och om jag inte svarar beror det antingen på att att jag rest till bortre Indien eller att jag är död!