fredag 20 augusti 2010

Sensommarbukett


Det är sensommar.

Det är varmt fortfarande.. jovisst.

Men fåglarna har tystnat och det riktigt stora blomfloret är över.



Men visst går det att plocka buketter i trädgården även om blommorna inte är vare sig stora eller många.



Men några spralliga nävor 'Jolly Bee' går att fånga in.



Och ljuvliga stenkyndelblommor som man måste lyfta till ögonhöjd för att riktigt se skönheten i.


En liten doftpelargonkvist får följa med i buketten. Troget blommande hela sommaren med sina pyttiga blommor.

Vad är det nu den heter?

Jag hade det ju på tungan...


God middag önskar

Skogseva

7 kommentarer:

  1. Vid ett lunchbesök i Värnamo idag var det mycket sådant - vad hette hon nu hon som var gift med honom, vad hette han nu. Kram från storasyster

    SvaraRadera
  2. Storasyster: Möte med likasinnade alltså! Det kommer att sluta med att vi får sitta helt tysta för att vi inte hittar ett endaste ord som är rätt!
    Kram från lillasyster

    SvaraRadera
  3. Tystnad kan vara fint och nära. Att kunna mötas i tystnad är liksom ytterligheten av gemenskap.
    Men några ord hittar ni nog..... Och tillsammans kan man alltid hjälpas åt.
    Det finns en doftpelargon, som heter 'Fragrans' och som liknar din men jag ju liksom inte någon pelargonkännare.
    Kramar från en som kanppt kommer ihåg sitt eget namn

    SvaraRadera
  4. Anonym:
    Att vara tillsammans i en tystnad som inte blir besvärande kan man egentligen bara med ett fåtal nära personer. Storasyster är definitivt en av dem så jag tror inte att det blir några porblem när vi "tappar" orden. Och som du säger; vi kan alltid leta efter dem tillsammans!
    Många av doftpelargonerna har artnamnet Fragrans och sm jag blev inspirerad att leta upp min lilla rarings namn fick jag fram 'Old spice' vilket jag ju egentligen visste. Mitt usla minne kommer att slarva bort namnet lika snabbt igen!
    Kramar tillbaka (Kan ju bara gissa vem du är och den ena gissningen är lika god som den andra. Hade varit roligt att veta...)
    Eva

    SvaraRadera
  5. Jag trodde liksom, att du skulle förstå.....
    Kramar

    SvaraRadera
  6. Prästgårdseva: Hördududu... Skämtare där! Nej jag förstod inte men blev däremot lite förbryllad. Det fanns nämligen två lite nära men anonyma personer som läser men aldrig skriver - trodde så klart att det var någon av dom.
    Nu är ordningen återställd men jag ska nog luska ut hur jag ska kunna lura dig någon gång. I detta forum kan man ju aldrig vara säker på någon eller något...
    Kramar till dig din tokstolla

    SvaraRadera
  7. Ledsen om du blev besviken men hoppas, att de förstår hur mycket det skulle uppskattas, om de skrev en rad.
    Liksom.
    Kram tillbaks

    SvaraRadera

Om du skriver några ord blir jag väldigt glad. Jag läser alla kommentarer med stort intresse och om jag inte svarar beror det antingen på att att jag rest till bortre Indien eller att jag är död!