onsdag 25 augusti 2010

Guldrester


'Guernsey Cream', den vita klematisskönheten med skiftningar i grönt är sedan länge överblommad.

Överblommad och därmed bortglömd av mig.

Syns inte - finns inte.

Inte förrän nästa säsong.


Prästgårdsmadammen har en annan sorts ögon. Ögon som ser det jag inte ser.

Guldgrävarögon.




Ögonen såg guldtrådar där 'Guernsey Cream' tidigare blommat. Guldtrådar som bildade rundade guldburar.

Guldsmycken i buxbomen!



Gyllene penslar som jag hade missat om inte madammens ögon varit känsliga för rester av guld.


God middag önskar

Skogseva

2 kommentarer:

  1. Resterna är lika vackra som blomman, tycker jag. Kram från storasyster

    SvaraRadera
  2. Storasyster: En riktig liten guldklimp!
    Kram från lillasyster

    SvaraRadera

Om du skriver några ord blir jag väldigt glad. Jag läser alla kommentarer med stort intresse och om jag inte svarar beror det antingen på att att jag rest till bortre Indien eller att jag är död!