lördag 28 augusti 2010

Ordning och reda

Jag är en sammansatt natur. Precis som alla andra.

Min ena halva gnyr och flänger iväg efter dammsugaren om det ligger skräp på köks- och vardagsrumsgolvet. Samma halva får magknip om det inte är undaplockat i soffa och på soffbord när vi lämnar rummet för kvällen. Den halvan blir också irriterad när det står ohemult många skor/tofflor/sandaler i hallen.


Min andra halva slänger prylar och kläder omkring i en salig röra. Plockar aldrig upp tappade saker från klädkammargolvet. Tar på en tröja och sliter av igen för att den inte kändes rätt. Inte just då i alla fall. Tröjan hamnar i en enda röra inslängd i klädkammaren. Halva numero två kan irra i timmar och leta efter sekatör/kratta/sax som jag på mitt slarvsätt glömt kvar i en halvfull trädgårdskorg någonstans i trädgården


Halva numero två fick råda lite för länge - jag kunde inte komma in i min klädkammare. Skor, tröjor, väskor tornade upp sig till ett oöverstigligt hinder.



Det blev till att städa en gnutta...



Oj, vad jag har varit duktig!


God middag önskar

Skogseva

4 kommentarer:

  1. Det måtte bli oreda ganska snabbt! När jag var här i våras var det alldeles nystädat i klädkammaren och alla sjuttiotvå svarta tröjorna låg i prydliga högar. Kram från mig.

    SvaraRadera
  2. Storasyster: Om du bara visste hur snabbt..
    Tröjantalet bantades till 63 vid städningen och om du tittar noga finns en och annan i vågade färger såsom grått, blårandigt och ännu värre - rödrandigt!
    Kram till dig

    SvaraRadera
  3. Känner igen mig.
    Lat-/slarvmaja på ena axeln och Luthergumman på den andra.
    Men
    Storasyster ser dig!
    Kramar från en annan storasyster

    SvaraRadera
  4. Prästgårdsmadame: Svårt att tänka mig dig som slarvig och lat - har absolut icke sett några sådana tecken. Däremot tycker jag mig märka att du bär med dig en ganska tung trädgårdsluther...

    Kramar från en annan Eva

    SvaraRadera

Om du skriver några ord blir jag väldigt glad. Jag läser alla kommentarer med stort intresse och om jag inte svarar beror det antingen på att att jag rest till bortre Indien eller att jag är död!