torsdag 12 augusti 2010

Höjdhjälp

Jag bad käre maken bygga någon slags piedestal åt krukan med söderhavsljuset, som så här dags på säsongen har skaffat sig många och långa rankor, som i den låga krukan bredde ut sig på ett osnyggt sätt på marken.

Maken drog sig tillbaka till sin snickarbänk och efter någon timme hade han fixat till en piedestal som både söderhavljuset och jag blev lyckliga över.


Ribbor i rad på ett spikband och vips så fick jag en rund piedestal att sätta ljuset på.



Och rankorna når nästan ner till marken igen trots att piedesstalen är halvmetern hög.

Snyggt och prydligt. Kostade inget. Och maken gillar små och stora byggprojekt. Detta var nog sommarens minsta.


God middag önskar

Skogseva

2 kommentarer:

  1. Mycket snyggt...........duktig make !!

    SvaraRadera
  2. Inger: Han är duglig på de flesta områden!

    SvaraRadera

Om du skriver några ord blir jag väldigt glad. Jag läser alla kommentarer med stort intresse och om jag inte svarar beror det antingen på att att jag rest till bortre Indien eller att jag är död!