onsdag 18 augusti 2010

Gult och blått


Vi gör ett snabbesök i den engelska trädgården..


..och beundrar den förtjusande stormhatten som står i något som med lite god vilja kan betecknas som en rabatt.


Stormhatten bryr sig inte... "Rabatt? Varför? En liten gnutta jord räcker bra åt mina stormhattsrötter!"



Just denna engelska trädgårds signum är annars gullriset. Högt och ståtligt. Guldigt och lysande.

Utbredande.

I mängder...


Lite mer diciplinerad är den gräddgula prästkragen, förmerar sig inte utan håller sig inom sina krukramar.



De vackra bolltistlarnas blomning är på upphällningen, men blåheten lyser fortfarande i seneftermiddagsdunklet i den engelska trädgården.


God afton önskar

Skogseva

2 kommentarer:

  1. Se där! Tittar man bara från rätt håll ser det ju nästan prydligt ut... ;-)

    SvaraRadera
  2. Yngsta: Om man kisar med ögonen är mycket förlåtet..

    SvaraRadera

Om du skriver några ord blir jag väldigt glad. Jag läser alla kommentarer med stort intresse och om jag inte svarar beror det antingen på att att jag rest till bortre Indien eller att jag är död!