torsdag 25 mars 2010

Vandringsbilder

I dag blir det ingen blogg i egentlig mening, men jag vill gärna dela med mig av några foton jag tog under en långpromenad i går.



Tranorna flög högt över mitt huvud i våg efter våg, oorganiserade ibland, i välformerad plogar emellanåt.



Hasselns hängen är fortfarande ganska hårt knutna, det krävs mer värme för att de ska börja släppa sitt frömjöl.



En trollsk grantunnel som mynnar i en glänta. Det vackra ljuset var svårfångat...




















Ståtliga jättetallar nedanför Järnhatten.





Myrorna har inte fått "spring i benen" ännu, utan satt stilla i stora sociala klungor och solade sig.
God dag säger

Skogseva

2 kommentarer:

  1. Mysig trolltunnel.

    SvaraRadera
  2. Inger: Det är överhuvudtaget en väldigt vacker sträcka av skåneleden. Och nästan aldrig möter man någon annan vandrare - en skön känsla.

    SvaraRadera

Om du skriver några ord blir jag väldigt glad. Jag läser alla kommentarer med stort intresse och om jag inte svarar beror det antingen på att att jag rest till bortre Indien eller att jag är död!