torsdag 18 mars 2010

Dis

Det är stilla i trädgården. Diset har lagt en tunn slöja över buskar och träd.





En hackspett sitter och slår sina obegriplig snabba trumvirvlar i en björk. Lockande? Avskräckande?





Bersån står avklädd och naken. Uppäten intill skelettet, stommen. Giftiga murgrönsblad åkte ner i rådjursmagar i brist på annan föda.





"De tre musketörerna" med sina karakteristiska baskrar. Ett felköp som blev ganska bra.





Mammas gamla balkongstol blev kvarglömd i höstas och har stått med snö upp till magen hela vintern. Nu har snön sjunkit så mycket att det mesta av benen syns. Ett vårtecken så gott som något.

God dag önskar

Skogseva

2 kommentarer:

  1. Det är vackert med dis och dimma tycker jag. Undrar hur grönsiskan låter - det kanske är den jag har hört här. Jag får spela min utmärkta fågellåtsskiva och se om jag kan definiera sången. Kram från storasyster

    SvaraRadera
  2. Storasyster: Dis och dimma är underbart tycker jag. Mjukt, lent och bomullsaktigt.
    Lyssna på din skiva och ta den gärna med hit också. Jag behöver lära mig många fler av våra naboars läten.
    Kram från lillasyster

    SvaraRadera

Om du skriver några ord blir jag väldigt glad. Jag läser alla kommentarer med stort intresse och om jag inte svarar beror det antingen på att att jag rest till bortre Indien eller att jag är död!