tisdag 16 mars 2010

Träuggla



Jag gick en snabb sväng för att hitta något vackert att fotografera. En främmande fågel. En första vårblomma vid dikeskanten. En hjort på vårpromenad.

På långt håll såg jag en uggla som satt på toppen av en knäckt gran! Jag tog mängder av bilder medan jag närmade mig granen.

Vilket fotofynd. En uggla mitt i solen!





Jag anade oråd när jag kom närmare. Ugglan satt väldigt stilla...





Det är inte första gången mina ögon omvandlar en stam, en gren, en sten till något levande och märkvärdigt.

Jag ska nog köpa nya glasögon.


God middag önskar

Skogseva

2 kommentarer:

  1. Inger: Väkommen hem! Jag antar att du har haft det fantastiskt. Kanske till och med lite solbrun?

    SvaraRadera

Om du skriver några ord blir jag väldigt glad. Jag läser alla kommentarer med stort intresse och om jag inte svarar beror det antingen på att att jag rest till bortre Indien eller att jag är död!