onsdag 24 mars 2010

Det kom en kvinna...

med famnen full av delikatesser...
Ett helt litet fång av väldoftande, ljuvligt tecknade snödroppar.

Dubbla, mångdubbla små underverk som tills igår levt i denna trädgården.




































Jag som förvisso inte är rik på snödroppar, och definitivt icke är ägare till några dubbla dyrbarheter, fick en hel knippa skir vit dubbelväldoft som står här bredvid mig på skrivbordet. I prästaträdgården har antalet decimerats med samma mängd. 




























Vi gick en liten inspektionsrunda i mitt sorkhärjade och vinterfula paradis.Vi tittade på det lilla, lilla antalet snödroppar som finns här. Prästgårdskvinnan såg under en buske det jag inte har sett...

En liten rugge dubbla snödroppar!

God middag önskar

Skogseva

3 kommentarer:

  1. Ljuvliga...........idag har jag krattat undan löven...och det spirar där under!

    SvaraRadera
  2. Fel! Jag såg flera små ruggar av fyllda snödroppar.
    Och fel! Paradis - ja. Men fult var det definitivt inte.
    Kramar

    SvaraRadera
  3. Inger: Härligt! Vi hittade också spiror under löven...

    Prästgårdseva: Rätt! Rätt! Fel!
    Kram från
    Eva

    SvaraRadera

Om du skriver några ord blir jag väldigt glad. Jag läser alla kommentarer med stort intresse och om jag inte svarar beror det antingen på att att jag rest till bortre Indien eller att jag är död!