onsdag 17 mars 2010

Fågelfiasko

Jodå - jag hade tänkt gå ut i det fina vädret, men så blev det inte.

Tänkte mig en fotostund framför fågelbordet i stället.

Tråkiga fåglar flög runt bordet. Trista blåmesar och tjatiga talgoxar. Grådaskiga grönsiskor och hysteriska koltrastar. Så fort jag gjorde den minsta rörelse innanför fönstret öppnade koltrasten sin näbb på vid gavel och vrålade ut sin skräck. Innan jag nuddat avtryckaren på kameran hade den skrikande fågeln flugit till andra sidan skogen...

Dumma fågel!





När jag lät kameran svepa runt fångade jag en liten rörelse nere vid käppen som fågelbordet står på.





En liten mus har bosatt sig mitt i skafferiet. Kloka lilla mus. Stanna där du är och kom inte närmare. Vi lägger så gärna ut några extra solrosfrön till dig.

Bara du håller dig utomhus.


God middag önskar

Skogseva


2 kommentarer:

  1. Va mysig liten vän. Ha en fin kväll/Gela

    SvaraRadera
  2. Gela: En mysig liten vän om han/hon håller sig utomhus!
    Må gott säger
    Eva

    SvaraRadera

Om du skriver några ord blir jag väldigt glad. Jag läser alla kommentarer med stort intresse och om jag inte svarar beror det antingen på att att jag rest till bortre Indien eller att jag är död!