fredag 26 mars 2010

Elegi över våren

Alldeles nyss suktade vi efter de absolut första. I går kanske? Kanske i förra veckan? Suktade, spanade och letade efter ett första vårtecken.

En snödroppe.. Fantastiskt!

Små tappra vintergäck slog ut. Ljuvliga. Tittade första dagarna och häpnade över den guldigt glänsande gulheten.





































Sedan gick vi förbi utan att se...

Tröttnade snabbt. En nyhet är inte en nyhet så länge. Sinnet vill ha mer. Sinnet vill ha annat. Sinnet vill ha nytt.

Nytt, nyare, nyast.

Hit med fler starar och tofsvipor, blomma mina påskliljor och luktvioler. Tranor... Ingen nyhet! När kommer svalorna?































Vi längtar, insuper och vi glömmer bort.

Alldeles för fort.

Hösten väntar på andra sidan sommaren...


God middag önskar

Skogseva

4 kommentarer:

  1. Jag såg en sädesärla idag...

    SvaraRadera
  2. Yngsta: Hmmm... Jag har sett starar och daggmaskar och en humla..

    SvaraRadera
  3. Måste bero på ditt ungdomliga sinne.
    Jag förbannar, att tiden flyger förbi alldeles för fort och skulle önska, att jag kunde bromsa den lite. Det är bra precis som det är just nu.
    Kramar

    SvaraRadera
  4. Prästgårdseva: Nä.. Mitt ålderdomliga sinne! Vill ju hålla kvar men lyckas inte. Lever alltid i morgondagen. Har inte lärt mig att fånga dagen och kommer nog dessvärre inte att lära mig det heller.
    Kram från mig på åsen.

    SvaraRadera

Om du skriver några ord blir jag väldigt glad. Jag läser alla kommentarer med stort intresse och om jag inte svarar beror det antingen på att att jag rest till bortre Indien eller att jag är död!