onsdag 3 mars 2010

Junselearvet



Idag nöjer vi oss med några foton av 1907-års blomma. Hon som härstammar från gamla grannens mamma i Junsele. En blomma med rötterna i Norrland.





Hon har aldrig brytt sig om att andra av hennes sort helst blommar i november eller till påsk. Hon blommar när hon känner för det.





Blomman tycker helt klart bättre om mig än jag tycker om henne. Hennes färg skär skarpa rispor i mitt färgsinne.





Visst är hon formfulländad,



..robust men ändå elegant i sin design.




Men den där färgen....




God dag säger

Skogseva

10 kommentarer:

  1. Jomenvisst är den ståtlig !

    SvaraRadera
  2. Inger: Ståtlig, men hon behöver inte bry sig om att blomma!
    Har du packat färdigt nu?

    SvaraRadera
  3. Så stygg du är,var tacksam att den vill blomma...nä,ska tvätta i morgon !!

    SvaraRadera
  4. Fantastiskt vacker, tycker jag. Kram från storasyster

    SvaraRadera
  5. Inger: Visst är jag stygg! Tvätta på du bara...

    Storasyster: Du kan få så många skott du vill ha.
    Kram från lillasyster

    SvaraRadera
  6. Jag tycker den hade en väldigt vacker färg, skiftande och i olika lager. Vackert! :) kram

    SvaraRadera
  7. Hanna. Raring! Du ska få ett skott så har du något att medföra till din framtida studentbostad.
    Kram från mormor

    SvaraRadera
  8. Tack det vore fint :) vad jag vet är du fortfarande min farmor men nu ska vi inte haka upp oss på smådetaljer ;) Har du något speciellt för dig nu på tisdag eller onsdag? Är nämligen i Lund med skolan så tänkte att vi kanske kunde ses? :) men vet inte än hur mycket fritid vi kommer få därnere, men kan kanske ringa dig när vi fått schemat? puss&kram hälsa Johnny!

    SvaraRadera
  9. Hannastumpan: Onsdagen är en ledig dag fram till kvällen för mig. Det hade varit jätteroligt att träffas i Lund, ring så fort du har era tider!

    Kram från FARMOR

    SvaraRadera
  10. Haha så bra :) jag hör av mig nån gång under tisdagen! kram

    SvaraRadera

Om du skriver några ord blir jag väldigt glad. Jag läser alla kommentarer med stort intresse och om jag inte svarar beror det antingen på att att jag rest till bortre Indien eller att jag är död!