torsdag 25 februari 2010

Onsdagspromenaden

..gick på, för den svarta hunden, nya skogsvägar. Nya dofter, nya utsikter.




Nya raksträckor med möjlighet för svart hund med spring i benen att sträcka ut ordentligt!




Nya vägkrökar med nya hemligheter bakom.




Ny vy. Hästmossen - med betoning på första stavelsen!




Hästmossen på bredden.




Hästmossen på höjden.




Hästmosseträd.




Hästmossen fotograferad stående..




..och Hästmossen fotograferad med böjda knän.

Och allt, allt, allt i samma blågrå ton som verkligheten och livet har en mulen snötyngd dag...

God dag säger

Skogseva

7 kommentarer:

  1. Det blir snart rosenrött !!

    SvaraRadera
  2. Inger: Jo pyttsan, det tror du bara! Detta är en ny istid vi befinner oss i och vi kommer aldrig mer att få se grönt gräs eller blommande rosor. Sanna mina ord!
    Kram på dig

    SvaraRadera
  3. Nu kommer det några regndroppar, alltså går vi mot varmare tider. Kram från storasyster

    SvaraRadera
  4. Storasyster: Det har faktiskt kommit några droppar här också. Jag kanske inte får rätt beträffande en ny istid.
    kram från lillasyster

    SvaraRadera
  5. Medan jag njuter av de alster som Skogskameran nu levererat inser jag, att jag nog inte alls längtar så mycket efter rosenrött som jag trott. Det här är bara så vackert. Grafiskt rent. Fridfullt. Stilla.
    Att jag ogillar snön är av rent praktiska skäl. Jag tycker om det stilrena i naturen innan grönskan suddar ut alla konturer. Och jag tycker om vemodet i det gråa, i dimman. Dess skönhetsupplevelse slår en solig julidag med hästlängder.
    Men......jag tycker ju om värmen. Annars hade jag nog gärna kurat ihop inomhus lite till och fortsatt att njuta av vackra bilder.
    Kramar

    SvaraRadera
  6. Hej! Bara ett litet meddelande fran ett regnigt och gratt Bryssel.. Har redan ont i fotterna efter en dag pa massan och idag star jag till tio i kvall... Har bytat rum pa hotellet efter att ha legat i ett rokimpyrt rum och haft mardrommar inatt. Urk. I ovrigt allt bra! Kram till er bada

    SvaraRadera
  7. Prästgårdseva: Jag håller helt och hållet med om skönheten i det blågrå, diset, renheten. Det var inte alls samma nöje att fotografera i dag i snösörja och den smutsiga jorden som börjar visa sig.Men jag gillar inte pulsandet i snön och känslan av att behöva spänna kroppen vid varje steg jag tar. Till skillnad från dig gillar jag inte värme - min kropp mår bääst när termometern håller sig runt 22 grader! Inga solresor för mig!
    Kram från Eva

    Yngsta: Tack för Brysselrapporten! Jag säger bara en sak: Stödstrumpor!
    Skönt att du slapp ligga och andas in andras äckliga gamla rökpustar. Jag visste förstås inte att det kan ge mardrömmar.
    Puss och kram på dig Snus.

    SvaraRadera

Om du skriver några ord blir jag väldigt glad. Jag läser alla kommentarer med stort intresse och om jag inte svarar beror det antingen på att att jag rest till bortre Indien eller att jag är död!