måndag 10 augusti 2009

Vanlig måndag

Egentligen skulle jag strunta i rapportera just nu. Min inspiration är borta och i trädgården börjar det synas att jag inte har ansat på några veckor. Jag måste ta mig i kragen, rycka upp mig, ta handkratta och trädgårdskorg i händerna, ikläda mig knäskydd och åtminstone ge mig i kast med en liten rabatt. Det enda jag gjort i dag är att se till mullvadsfällan, som hade slagit igen. Ingen fångst i den, men när jag stack ner handen för att rensa hålet fritt från jord fick jag något mycket levande i handen! Jag dog nästan men höll ett stadigt tag om det som levde och drog upp en sådan här:



Bilden på herr Padda är från förra gången jag grävde fram
honom. Måhända var det en annan individ ur herr
Paddas familj jag grävde upp i dag. Det är trevligt med en
paddfamilj, men måste de dyka upp ur jordens innandöme
varenda gång jag har händerna där!




Phloxen har börjat blomma i "framsides"rabatterna
och är snygga tillsammans med de blå nävorna.




Blåvindan har kastat sina revor ner på uppfartens
singel.




Klematisen "Blekitny Aniol" har överträffat mina
förväntningar och blommar fortfarande. Första
blomman slog ut den 16 juli och det finns fler
knoppar i den!



I växthuset blommar Euphorbian "Snow in summer"
snällt. Blommorna är var för sig oansenliga men
i mängd alldeles fantastiska. Snyggt med tomater
som bakgrund. Hela växthuset har blivit ljusare
sedan klockrankan revs ner. Den blev lite för stor
och påträngande med sina revor.


God middag önskar


Skogseva

6 kommentarer:

  1. Jag hade också döden dött......om jag fått upp en padda !!

    SvaraRadera
  2. Uurrrkkk,, vilken upplevelse! Är inte avundsjuk,, ha ha! Förstår inte att du höll kvar,, ha ha!
    Hoppas du snart hittar tillbaka till din vanliga energi:-)
    kram K

    SvaraRadera
  3. Du kunde väl ha gett den en kyss, så att du fick se om den blev en prins! Kram från storasyster

    SvaraRadera
  4. Inger: Gräv så får du se vad som händer.

    Kamilla: Den bars iväg till bäcken för att inte råka illa ut.

    Storasyster: Jag nöjde mig med att klappa den, men den fortsatte att vara padda...

    SvaraRadera
  5. Jaa.......du har ju redan en prins men du kunde kanske delat med dej ....*L*

    SvaraRadera
  6. Inger: Du kan få paddan...

    Kram

    SvaraRadera

Om du skriver några ord blir jag väldigt glad. Jag läser alla kommentarer med stort intresse och om jag inte svarar beror det antingen på att att jag rest till bortre Indien eller att jag är död!