fredag 28 augusti 2009

Tävlingsdags!

Fotot nedan är icke en flygbild över vare sig Borneo eller Gotland. Men vad är det egentligen? Jag sitter naturligtvis inne med svaret, men bara till en viss del...




Jag tänker inte tala om mer än att fotot är taget inomhus,
en kanske inte helt vanligt förekomstplats. Jag måste säga
att jag hellre fotograferar blommor!


Som ni kanske sett har maken fixat så att jag har fått en besöksräknare och jag blev inte så lite förvånad när jag såg att jag på ett dygn haft ungefär sjuttio besökare! Inte mycket att skryta med tycker ni kanske - jag är glatt överraskad. Bland dessa sjuttio besökare finns säkert personer som inte bryr sig om att läsa det jag skrivit - vi räknar bort tio. Bland de sextio som då är kvar är det kanske tio som navigerat fel - vi räknar bort tio till. Felmarginal i räkneverket - bort med ytterligare tio. Om jag nu med mitt otroligt klena matematiska förstånd har räknat rätt är det summa summarum fyrtio personer som är intresserade av bloggen. Alltså ävenså fyrtio personer som ska/kan/förväntas vilja lämna ett tävlingssvar i kommentarrutan. Oj vad jag ser fram mot det! Fast det blir väl som vanligt tre till fem kommentarer av mina "trogna". Tack på förhand ni trogna kommentatorer. Alla ni andra - kom igen och gissa!

Första pris är varken en kryssning i Karibien eller tvättmedel för ett års förbrukning utan den så glorifierade äran...



God morgon önskar


Skogseva

6 kommentarer:

  1. Ägg av något slag.....säkert fler rälia djur !!

    SvaraRadera
  2. Precis vad jag också tror. Undrar om jag har såna här också. Kram från storasyster

    SvaraRadera
  3. Inger och Storasyster: Vi får väl se...

    Kram på er ni trogna!

    SvaraRadera
  4. Tillhör dem, som sedan en tid kikat in hos dig då och då. Inte minst för att du finns geografiskt nära. Och naturligtvis för att din blogg är morsam.
    Ang din utmaning: Ägg.
    Men vems? Utedjur (slutsats av texten). Självhäftande (slutsats av fotot).
    Gissar på fjärilar.

    SvaraRadera
  5. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  6. Lyngby-Eva
    Så trevligt att du hälsade på. Jag har tittat in några gånger hos dig också och beundrat er fantastiska trädgård, som ser ut att vara en perfekt välklippt, grön och frodig oas - något för oss vanliga dödliga trädgårdsskötare att bara drömma om!
    Dina slutsatser angående foto och text är helt ok. Ett halvdåligt svar kommer på tisdag

    SvaraRadera

Om du skriver några ord blir jag väldigt glad. Jag läser alla kommentarer med stort intresse och om jag inte svarar beror det antingen på att att jag rest till bortre Indien eller att jag är död!