måndag 31 maj 2010

Växthuspalissad


Jag har byggt en palissad i växthuset.

Pinnar på kors och pinnar på tvärs. Ett ogenomträngligt hinder för eventuella inkräktare.

Grindar för besökande vilddjur att passera...




Eller är det kanske bara  klätterställningar?




Kanske bara tunna blompinnar som små växter ska slingra sig runt.




Klätterpinnar åt små klena plantor som så småningom ska bli stora,





slingrande och väldoftande luktärter.

Jomen, det är ju precis vad det är!


God middag önskar

Skogseva

3 kommentarer:

  1. Du är optimist du.... tänk i morgon är det den 1/6...men var är sommaren ?

    SvaraRadera
  2. Jag skulle också behöva bygga palissader, men för annat - katter t ex. Kram från storasyster

    SvaraRadera
  3. Inger: Om den inte kommer snart åker det som väntar i växthuset ut i alla fall. Jag bara avvaktar de sista järnnätterna - när de nu tänker komma...

    Storasyster: Det kräver onekligen lite grövre virke. Sätt ut en kattfälla. Eller många!
    Kram från lillasyster

    SvaraRadera

Om du skriver några ord blir jag väldigt glad. Jag läser alla kommentarer med stort intresse och om jag inte svarar beror det antingen på att att jag rest till bortre Indien eller att jag är död!