onsdag 26 maj 2010

Den hemlighetsfulla trädgården



I dag har jag varit med om något riktigt stort i trädgårdshänseende.

Jag kände mig nästan andaktsfull när jag blev inviterad att kliva innanför grindarna till den privata park
jag så länge drömt om att få se.

Och det jag såg måste vara något av det vackraste som finns bland trädgårdar...



Parken var, precis som jag föreställt mig, drömsk, hemlighetsfull och oändligt vacker. Fågelsången var intensiv blande de många och höga träden.



Det vore mig fjärran att ens försöka avbilda den - det gör dess ägare på ett så kärleksfullt sätt att mina foton skulle kännas fullkomligt överflödiga.



Detta är bara ytterst små stänk och skärvor från den ljuvliga och hänförande park som finns


Jag hoppas att denna park så småningom öppnas för allmänheten, annars går alla ni trädgårdsintresserade miste om något verkligt sevärt.

Jag har sett - jag är privilegierad.

Jag känner mig fortfarande exalterad!

God afton säger
Skogseva

3 kommentarer:

  1. Jag tackar för en trevlig eftermiddag och är glad över att du inte blev så besviken som jag befarat. Men samtidgt var ju min tanke, att befria dig från dina överdrivna förväntningar.
    Men som vanligt: Du överdriver.
    Kanske kan det skyllas på att du lånade mina "Drömmarglasögon"......
    Kramar

    SvaraRadera
  2. Jag tror på dig, kära lillasyster!

    SvaraRadera
  3. Prästgårdskvinna: Inte så besviken som du befarat!!!! Herregud.. Jag visste ju att jag inte skulle bli besviken (det kan man inte bli Eva)! Trädgården var ju ännu mer fantastisk än jag kunde föreställa mig. Och det är du som är alldeles för självkritisk, pedantisk, petig, noggrann, och allt möjligt annat som gör att det förmodligen kommer att dröja flera år innan du visar denna pärla och, vad var det herr Genarp sa, unika trädgård för allmänheten! Så det så...
    Och nej.. Jag hade inga speciella glasögon på - det behövdes verkligen inte.
    Tack för eftermiddagen och skinkan och ostarna och bullarna och kaffet och pratet..
    Kramar från en annan Eva

    Storasyster: Det ska du göra för det var den mest fantastiska trädgård jag har sett. Stor som en park och med en ljuvlig köksträdgård som var stor som halva vår trädgård. Och starar och koltrastar for omkring bland träden och fasanhönan låg på ägg i köksträdgården. Jag var salig...
    Kram från din lillasyster

    SvaraRadera

Om du skriver några ord blir jag väldigt glad. Jag läser alla kommentarer med stort intresse och om jag inte svarar beror det antingen på att att jag rest till bortre Indien eller att jag är död!