fredag 28 maj 2010

Grönt


I går åkte jag båt.




Min kropp tycker inte om att åka båt.

Sjön låg så spegelblank som det bara är möjligt. Jag blev sjösjuk när min kropp vistades på båten som tog sig fram på det spegleblanka vattnet! Båten darrade nämligen. Säkert ett gravt fel i maskineriet. Bultarna som motorn sittar fast med var säkert nästan av. Obalans alltså. Ett under att inte sista bulten lossnade och hela motorn for rakt genom båtgolvet! Då hade å andra sidan de förfärliga darrningarna, som fortplantade sig ända upp till den stol jag satt i, upphört. Nu lossnade emellertid inte motorn, så jag var tvungen att tugga sjösjuketuggumi. Det var bara jag som gjorde det. Andra damer i sällskapet som också har kroppar som inte tycker om att vistas på sjön hade tejpat två plåster i kors över sina navlar. Det är dagsens sanning! Ty de visade mig sina navlar med plåsterkorsen! Svartkonst!

Men de var helt oberörda av allt darrande och bara log åt mitt tuggummituggande...



Och om ni undrar hur text och bild hänger samman så kan jag berätta att det gör de inte.

Det skulle möjligtvis vara den gröna färgen...



Stenkyndeln Calamintha nepeta 'Blue Cloud' växer i en krans runt uppfartens fågelbärsträd. Jag planterade den i fjol och i år ser den ut att växa samman


till små trevlig halvklot. En härligt doftande krans vars blommor älskas av humlor och bin. Börjar blomma i juli och håller på långt in i oktober.

Och härmed avslutar vi detta osammanhängande och gröna inslag.

God eftermiddag önskar

Skogseva

(Som nu har återtagit sin normala färg)

6 kommentarer:

  1. Plåster ? med medicin ? ska ju snart gunga till Gotland jag....
    I övrigt är det gröna gruvligt grannt !

    SvaraRadera
  2. Inger: Helt vanligt plåster utan något alls. Vitt som man fäster kompresser med. Ska sitta i kors tydligen. Humbug som är värt att testa? Rapportera till mig..
    Kram, Eva

    SvaraRadera
  3. Men oj! Jag har också så himla svårt med gunganden. Kan bli helt sjuk av att åka bil också...

    Jag älskar dina bilder:-)
    Ha det gott!

    SvaraRadera
  4. Hillevissan: Det är synd om oss gungkänsliga! Tänk att det finns folk som betalar för att få gunga och snurra. Betalar dyra pengar för berg och dalbana - huvva!

    Tack för dina komplimanger som gör mig så glad.

    Trevlig helg önskar
    Eva

    SvaraRadera
  5. Ja, man kan intala sig det mesta! Kram från storasyster

    SvaraRadera
  6. Storasyster: Tro försätter berg..
    Kram från lillasyster

    SvaraRadera

Om du skriver några ord blir jag väldigt glad. Jag läser alla kommentarer med stort intresse och om jag inte svarar beror det antingen på att att jag rest till bortre Indien eller att jag är död!