tisdag 18 maj 2010

Plommongnäll

Nu tänker jag vara gnällig för jag har tappat en halv tand.

Det gör ont i halvan som är kvar.

Halvont i alla fall...




Varför går det inte att fotografera prunusen på ett vettigt sätt?

Är det för att hon ännu så länge är tanig i sina grenar?

Tunnskruttiga skrangelträd!

Spretstammiga plommonskrälle!




Jag måste gå nära för att spretskrället ska fastna på bild.

Men när man går tätt inpå Prunus cerasifera är hon ganska snygg....



Bommorna är lite mera rart rosa när man ser dem en och en än när man tittar på hela spretträdet.

Vi får lära oss att leva med det rosa eländet. Hon är ju inte så tokig. Kanske...



Faktiskt riktigt snygg när man tittar nära, nära.

Nu har jag gnällt färdigt.


I morgon ska jag till tandläkaren.

Det kostar säkert femtontusen...


God middag säger

Skogseva




8 kommentarer:

  1. Men visst blev bilderna för underbara speciellt de du tog nära. Gillar närbilder riktiga njutningsbilder. Jobbigt med tanden och visst är det dumt när det alltid skall vara så väldans dyrt när nåt sånt händer. Ha en bra kväll i alla fall/Gela

    SvaraRadera
  2. Så många adjektiv du kan...........

    SvaraRadera
  3. Gela: Tack ska du ha - din uppmuntran behövs verkligen. Speciellt i dag. Ja, i nästa liv ska jag bli tandläkare. Då behöver man nog inte bekymra sig över sitt dagliga bröd i alla fall!
    Jag önskar dig också en bra kväll.
    Eva

    Inger: Vill du höra fler? Dum, elak, ful, stygg, ond, grym... Jag kan många när jag är på det humöret.
    Kram på dig säger
    Eva

    SvaraRadera
  4. Såå vackra närbilder! Ibland måste man komma nära för att se det vackra! Oftast blir dessutom närbilder bäst. Helheten blir inte som i verkligheten när man fotograferar, tyvärr.

    Lycka till hos tandläkaren!

    Vårhälsningar
    Elisabet

    SvaraRadera
  5. Tiger: Tack snälla du! Jovisst är skönheten i detaljerna ofta imponerande - ett kronblads genomskinlighet eller det delikata i ståndare och pistillers form och färg. Och precis som du säger: Trädgårdens helhet måste vara något alldeles utöver det vanliga för att den ska bli tilltalande på bild. Och vem vill visa upp icketilltalande trädgårdsbilder...

    undrar Skogseva

    SvaraRadera
  6. Gοod dаy! I simplу want to givе you
    a big thumbs uр foг the еxсеllent infοrmаtiοn yοu haνe right herе on thiѕ post.
    I will bе гetuгnіng to youг blog for more
    soon.

    Mу wеbsite http://www.sfgate.com/business/prweb/article/V2-Cigs-Review-Authentic-Smoking-Experience-or-4075176.php

    SvaraRadera
  7. This piесe of wrіting will helρ the internet vіsitors for building up nеω weblog or even a wеblog from staгt to end.


    Feel freе to ѕurf to my wеblog - V2 Cigs Assuring You For Healthier Vaping

    SvaraRadera
  8. Wow that was oԁd. I juѕt wrоte аn reаlly long commеnt but after I clickеd submit my comment didn't show up. Grrrr... well I'm not ωritіng all that
    oνеr again. Аnуwаy, just wanted to say supеrb blog!



    My page; V2 Cigs Reviews

    SvaraRadera

Om du skriver några ord blir jag väldigt glad. Jag läser alla kommentarer med stort intresse och om jag inte svarar beror det antingen på att att jag rest till bortre Indien eller att jag är död!