tisdag 10 november 2009

Arbetsbefriad

Eftersom min trötthet inte vill ge med sig blir det ingen träning i dag. "Så klart att du inte ska träna med en infektion i kroppen", säger de som vet bäst. Så då gör jag inte det. Jag gör inte heller något annat. Jag tvättar inte, stryker inte, dammar inte. Jag målar inte heller kökstrappan, som vid det här laget är en flera månader lång följetong. Färgburken står fortfarande på plats i köket. Men jag målar alltså inte heller i dag.

Jag ska alldeles strax resa på mig och ringa ett samtal. Men först ska jag klappa katten som ligger här bredvid mig på en virkad filt. Är det han som söker sig till mig eller jag som söker mig till honom?


God eftermiddag önskar


Skogseva

2 kommentarer:

  1. Nä vädret inbjuder inte till aktiviteter,det bara "dryper" ner men det blev en timmes promenad för att få ljus till tapparna och stavarna och en fuktighetsmask för ansiktet gratis......

    SvaraRadera
  2. Inger: jag tror att ljuset behöver tränga längre än till tappar och stavar för att jag ska må bra. Mer serotonin åt folket! Fuktighetsmask är inte så dumt. Engelskorna lär ha vacker hy just för att de lever i ett så regnrikt land. Fan tro´t, sa Relling..

    SvaraRadera

Om du skriver några ord blir jag väldigt glad. Jag läser alla kommentarer med stort intresse och om jag inte svarar beror det antingen på att att jag rest till bortre Indien eller att jag är död!