tisdag 28 september 2010

Slitets resultat

Piiprankeinvasionen är stoppad - temporärt i alla fall. Rabatten är djupgrävd och piprankans rötter, som mest såg ut som kråkbon av kvickrot, är bortrensade. Att pipranka kan bre ut sig på ett så ohämmat sätt hade jag ingen aning om. Hon som var så trög i starten... Kvarglömda bitar som tänker gro och bilda nya ettriga plantor kommer att mördas innan de ens hunnit tänka tanken...  

Det är så befriande att se en "ren" rabatt att jag nästan kan tänka mig att ha den så här brun och fin.



Tanken varade inte så länge! Nu är rabatten planterad med ormbunkar och ser ut så här:


Och på andra sidan trappan var det motsvarande lika rent och fint,


till för några timmar sedan. Nu såg det ut så här: 



Nu ska det hela kompletteras med något vitblommande och vackert.

Min personliga rådgivare och jag tänker så att det knakar...


God afton önskar

Skogseva

3 kommentarer:

  1. Det var så vackert
    men nu är det väck.

    Du har slitit
    men det (du) är inte slut.

    Vi har tänkt så det knakat
    men vi äro icke knäckta.

    Det är redan fint
    men ce n´est pas fini.....

    Kramar

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Hittade hit av en slump.
    Jättefint har ni gjort i rabatterna:)
    Roligt att ni bor på Romeleåsen, där har jag tillbringat mycket tid. Min mor och min äldsta bror har drivit en Kursgård där i många år. MiLgården, den känner du kanske till? Vid golfbanan:)
    Må så gott Susanne

    SvaraRadera
  3. Evaväninna:
    Borta men icke döda. Tankarna löper forftfarande i bollformad bana. Intet är slut, intet är färdigt, intet är fullkomnat.
    JAG är slut men nyheterna frodas.
    Tack för insats och inspiration.
    Kramar

    Susanne:
    Välkommen hit. Måste fundera lite till på om det är så här rabatterna ska se ut eller om någon påfyllnad ska göras...
    MILgården känner jag till men våra bopålar är nerslagna några kilometer därifrån. Vi bor bland vildsvin och hjortar mitt ute i skogen i det undersköna Björnstorpområdet.
    Du är så vlkommen tillbaka hälsar
    Eva

    SvaraRadera

Om du skriver några ord blir jag väldigt glad. Jag läser alla kommentarer med stort intresse och om jag inte svarar beror det antingen på att att jag rest till bortre Indien eller att jag är död!