onsdag 8 september 2010

Arbetseftermiddag


Trevligare arbetsplats än denna är nog svår att hitta...




Och näst efter trädgård och växter är en mat, kakor och bröd det trevligaste tänkbara att fotografera! De första fotona i mitt lilla uppdrag tog jag i går i Vismarlövs Väv & Bagarstuga. Och hela tiden blev jag trakterad med kaffe, sockerkaka och nybakad kransbit, ångande varm.
Med mig hem fick jag en hel påse med olika brödsorter...




  Två fotosmakprov.
Kanske icke helt perfekta...
Men jag är ganska nöjd med tanke på att ljuset var dåligt.
Och blixt är icke att tänka på.

God dag önskar

Skogseva

4 kommentarer:

  1. Tina: Tack lilla gumman! Komplimangen uppskattas extra eftersom du alltid har snygga foton i din blogg. Och lilla gumman får jag säga eftersom jag är två och halv gång så gammal som du. Så det så!

    SvaraRadera
  2. Åh, du har fått fotouppdrag!
    Som brödfotograf!
    Jag gratulerar. Både dig och din uppdragsgivare.
    Och du har all anledning, att vara nöjd med bilderna.
    Den översta sakrala. ’Vårt dagliga bröd’. Vacker så det räcker. Inget fel på ljuset där inte.
    Men jag föredrar den understa mer prosaiska (?), med sin till synes enklare komposition och sitt enkla 3-tal.
    3 luftiga, mjöliga vita bröd i knäet på varandra på en rödmålad, bredbent pinnstol mot en varmröd tegelvägg ger möjlighet till otaliga associationer och tolkningar värda den mästare du är. OK lite bättre ljus(sättning) och det skulle vara fulländat.
    Kramar

    SvaraRadera
  3. Prästgårdsväninna: Tack min vän! Ett litet uppdrag som är rasande roligt.
    Översta bildens ljus blev helt ok. Jag är nöjd med skuggan på väggen!
    Den undre var svår... Det blev stor skillnad i ljus mellan den undre och den övre delen av bilden och det vet jag inte hur jag skulle få till utan att använda belysning av något slag. Nu är ljuset kallare i den övre delen än den undre. Är inte heller riktigt nöjd med att jag inte kunde få med hela benen på stolen utan att även golvet kom med.
    Eftersom du är den uppmärksamma och kloka kvinna du är så uppmärkammande du naturligtvis min tanke om treenigheten...
    Många kramar till dig

    SvaraRadera

Om du skriver några ord blir jag väldigt glad. Jag läser alla kommentarer med stort intresse och om jag inte svarar beror det antingen på att att jag rest till bortre Indien eller att jag är död!