fredag 10 september 2010

Uppmuntringskakor

Om man känner sig lite ledsen-arg-sur-tvär, har småont i rygg-tand-huvud-njure eller om vädret utanför fönstret är grått-regnigt-kallt-blåsigt kan man baka några lenande-lindrande-stillande-tröstande muffins.

Chokladmuffins.

Segsöta saker till the eller kaffe.


Vi vispar 2


med 2,5 deciliter


Vi rör ner 100 gr smält


1,5 tesked


2 teskedar


4 matskedar


och 1 kryddmått


och 2 deciliter



Vi plockar fram våra gladaste pappformar och fördelar tjocksmeten däri.


Vi sätter plåten mitt i ugnen i


i cirka


minuter.


När de svalnat äter vi så många att vi känner oss tröstade, huvudvärken släpper, regnet upphör och vinden finner för gott att dra iväg till ett annat landskap.



Att vi sedan får pyssla med lite magvärk är en helt annan sak...


God eftermiddag önskar

Skogseva

4 kommentarer:

  1. Tänk om alla recept hade varit så här trevligt upplagda! Kram från storasyster

    SvaraRadera
  2. Storasyster: De brukar vara det - i bakböcker för barn..
    Har försökt nå dig, men du är aldrig hemma.
    Kram från lillasyster

    SvaraRadera
  3. Låter riktigt smarrigt! Tror att vinden och regnet blåste hit för det blev riktigt rusk idag ;p
    Kram från sondotter

    SvaraRadera
  4. Hannzoo: De var riktigt kletgoda! Jag ville gärna dela med mig både av recept och blåst med regn.
    Puss o kram

    SvaraRadera

Om du skriver några ord blir jag väldigt glad. Jag läser alla kommentarer med stort intresse och om jag inte svarar beror det antingen på att att jag rest till bortre Indien eller att jag är död!