fredag 1 oktober 2010

Hund - nej tack!

Visst är det trevligt med en lånehund, men det är tidskrävande!

Morgonpromenad - två timmar!

Man hinner se mycket av näromgivningen.

Vackra vyer,



blåklockor med morgondagg på hjässorna,


ljuvliga mossbevuxna stenar, morgonsolbelysta.



Och en stackars korsfäst blomma.



Man måste ävenså gå en kvällspromenad. En timme sådär...

Hunden pigg och glad.
Hundens tillfälliga skötare ganska trött vid det här laget.

Men kvällarna är vidunderligt vackra.

När vi närmade oss hemmet i går kväll speglade sig de sista solstrålarna i växthusgaveln.

Vildvinet i bersån glödde i purpur.

Jag hade förmodligen inte sett det vackra om jag inte haft en lånehund...



I morgon gör vi om det hela igen!


God afton önskar

Skogseva





4 kommentarer:

  1. Hej Skogs Eva!
    Måste ju titta in i din trevliga trädgårdsblogg, med din spännande... signatur =)
    Så fint du har och intressant du skriver.
    Piprankan din hur gammal är den? Jag har en som är 3 år, dock flyttad i sommar igen men den har då ingen vidare fart... Ska jag misströsta, eller bara fortsätta vänta?
    Spännande att se vad du tänker sätta för något mera i rabatten.
    Trevlig helg och tack för titten, Sussi

    SvaraRadera
  2. Hej Sussi. Tack för vänliga ord och tack för att du gav dig tid att skriva något.
    Försökte räkna ut hur gammal piprankan är och kom fram till mellan sju och åtta år. Du ska inte misströsta om ditt exemplar - piprankan är en "slow starter". Vår började inte växa på allvar förrän efter ca fem år! Nu hotade den, som du kanske läst, att ta över hela rabatten med sina rotskott. En djupgrävning krävdes för att rensa bort det mesta av "eländet". Vad som ska samplanteras med ormbunkarna måste jag fortsätta att fundera över.
    Trevlig helg önskar jag dig också.

    SvaraRadera
  3. Visst är det skönt med morgonpromenaden! Mina och hundens har också varit fina - sol och så frost i gräset och helt fantastiska färger. Kram och så hörs vi på telefon säger storasyster

    SvaraRadera
  4. Kära storasyster: Hemma igen? Här har vi sluppit frost och det är vi tacksamma över, det är mycket som måste hinnas med ännu. vi kan väl ringa i morgon, säger lillasyster.

    SvaraRadera

Om du skriver några ord blir jag väldigt glad. Jag läser alla kommentarer med stort intresse och om jag inte svarar beror det antingen på att att jag rest till bortre Indien eller att jag är död!