fredag 3 september 2010

Plantskolevarning


Om man åker till sin plantskola ska man vara på gott humör och rik som ett troll! Om icke så är fallet blir man ledsen, frustrerad och åker hem och smäller i dörrar och serverar familjen oätlig och fet mat.

Jag höll på att lyfta upp en japansk gyllenlönn i shoppingkärran. Men så tittade jag på prislappen.

Nästan tvåtusen kronor....



Det passade icke min tunna plånbok. Tänk.. jag kommer aldrig att få plantera en japansk gyllenlönn. Vi får ta något annat gulbladigt. Smällspirea kanske? Så billig att plantskolan praktiskt taget skänker bort den.

Slut för dagen...



Men en Echinacea kanske? Bara för att ha köpt något...



Och var ska jag sätta den då?


Undrar skogseva

2 kommentarer:

  1. Du har besökt fel plantskola...
    Åk till Kenneth Lorentzon på pingstdagen, där kostar de inte mer än några hundra max fem. Han bor utanför Axelvold på Söderåsen och har som sagt endast öppet denna dag. Fullt med spännande magnolior och udda perenner brukar där också finnas.

    Önskar er en trevlig helg.

    SvaraRadera
  2. Carolina: Vår plantskola är en mycket seriös och bra plantskola som så gott som alltid levererar fullgott växtmaterial. Anledningen till att japanen är så dyr är det långsamma växtsättet. Jag som är något äldre än du orkar inte vänta på att liten japan ska bli stor japan, vilket den icke hade hunnit bli... Exemplaret jag ville ha hade nog sisådär tio år på nacken och kostade därefter. Småjapaner kostade även i "vår" plantskola runt femhundra. Kenneth Lorentzon har vi inte testat inte heller Linders - men det ska bli.
    Glad lördagkväll önskar
    Eva
    http://www.lindersplantskola.se/

    SvaraRadera

Om du skriver några ord blir jag väldigt glad. Jag läser alla kommentarer med stort intresse och om jag inte svarar beror det antingen på att att jag rest till bortre Indien eller att jag är död!