torsdag 23 september 2010

Tidig morgon

Morgonluften i går.

Höstluft.

Mild och fin men alldeles tydligt full av höst.



Lavendeln har ingen brådska. Den vet att den hinner med. Den är sen, men den hinner med.



När började rådhusvinet skifta färg? Förra gången jag tittade på den var den helgrön. Visst var det häromdagen... Nu lyser den i höstvarma färger mot den vita väggen. Och jag såg inte när starten skedde - som vanligt.



Nävrabattens grässtrån tecknade en silvergrå kaskad mot den morgonmörka häggen.

Och tänk att fortsättningen på den vackra höstmorgonen blev en lika vacker höstdag!

En ljuvlig skönhetsdag tillsammans med en själsfrände.

Men det är en annan historia.


God dag önskar

Skogseva

7 kommentarer:

  1. Ha det skönt bland höstens färger,jag sticker till Kreta två veckor.....

    SvaraRadera
  2. Inger:Nu när det är så vackert? Du är då en osalig ande med allt ditt resande utrikes hit och dit... Jag önskar i alla fall att du får det riktigt skönt och så soligt och badigt som du vill ha det.
    kramar från Eva

    SvaraRadera
  3. Nu vet jag vad jag vill ha. En vit höstanemon. Vad härlig den såg ut. Vackert med gräset. har köppt massor med gräs när det reades ut men ej fått ner det i jorden än. Hinner nog. Ha en fin kväll/Gela

    SvaraRadera
  4. Gela: Den vita höstanemonen är, tycker jag, mycket odlingsvärd. Och så är blomman fin i en vas också...
    Det finns så många underbart vackra gräs, såg ljuvliga rödbladig i går på en plantskola. Vill ha, vill ha...
    Må så gott önskar
    Eva

    SvaraRadera
  5. Tack för en fantastisk dag!
    Och jag instämmer: Så mycket jag vill, vill, vill, VILL ha....
    Idag har jag planterat och planerat. Jolly me!

    Kramar

    SvaraRadera
  6. Prästgårdsmadame: Tack själv för en alldels för kort men genomtrevlig dag! Har du hämtat dina buxbomar? Jag vet icke när jag ska hinna med mina ned- och uppgrävningar - måste nog skruva upp hastigheten en gnutta. Ska bli roligt att se resultatet av dina grävningar! Jolly you, Jolly me, Jolly bee!
    Kramar

    SvaraRadera
  7. Do this a several occasions and a scar is almost unavoidable.
    Where ever your pores and skin tags are positioned in your system, these treatment plans will clear away them.


    my webpage is Dermatend sold in stores

    SvaraRadera

Om du skriver några ord blir jag väldigt glad. Jag läser alla kommentarer med stort intresse och om jag inte svarar beror det antingen på att att jag rest till bortre Indien eller att jag är död!