onsdag 13 maj 2009

Välkomna


...till min nya bloggsida!



I lejonkrukan blommar vincan och den vitbrokiga
hostan som jag trodde försvunnit under vintern sticker
upp sina spjut.

Jag har länge tyckt att jag ville ha en vit bakgrund till mina foton för att bättre framhäva dem (skryt och skräpp). I gamla bloggen gick det inte att få en sådan, därav bytet. Nu ska jag lära mig denna bloggen och dess finesser, så hav tålamod med mig...


Liten raring som växer i liljekonvaljbeståndet.
Jag borde krattat tidigt i våras men det blev inte..


Jag utlovade ett foto av nya pionrabatten men att fotografera den så att den blir till sin fördel var inte så lätt:



Men så här ser den ut med sina tre olika sorters pioner.

Mer än så här blev det inte i dag...

God middag önskar

Skogseva


































8 kommentarer:

  1. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  2. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  3. Hej, o välkommen till blogspot! Jag hänger med hit! Jag tycker den är bra och lättanvänd. och så kan man lägga in en massa roliga saker då och då. Klockor, nedräkningar osv
    Lycka till
    kram K

    SvaraRadera
  4. Tack kamilla. Jag tycker inte om att jag inte kan lägga in bilder i efterhand. Det verkar som om alla bilder hamnar högst upp även om jag försöker lägga in dem under redan skriven text. Hur löser man det? Och hur gör man för att lägga in bilder från nätet? Om du vet får du gärna berätta.
    Kram
    skogseva

    SvaraRadera
  5. Bytet blir nog jättebra :) Alltid nice med vitt ;)
    Hur har det gått med branden i grannskapet? Längtar tills man kan komma ner och titta på alla nya blommor :D imorgon ska jag skriva ett 4timmar långt nationellt matte D prov, önska mig lycka till ;) hälsa alla! puss&kram

    SvaraRadera
  6. Nu funkar det ju!

    SvaraRadera
  7. Hej Hannastumpan. Branden är släckt och skogen står kvar. Gör klart dina prov och kom och lukta på blommorna. Jag håller båda tummarna...
    Kram på dig

    SvaraRadera
  8. Ärligt talat så tycker jag också det här med bilder är lite konstrigt!! Men jag har ,nu som igår när jag la in många bilder, så lägger jag in alla bilder först, sen lägger jag dom till rätta, för dom hoppar runt lite. Sen skriver jag texten bredvid bilderna!
    Men säkert finns det något bra knep, kommer jag på något bättre ska jag meddela!
    kram K

    SvaraRadera

Om du skriver några ord blir jag väldigt glad. Jag läser alla kommentarer med stort intresse och om jag inte svarar beror det antingen på att att jag rest till bortre Indien eller att jag är död!