fredag 22 maj 2009

Golvprojekt


Jag har dragit mig för det länge. Det blir rörigt i huset och mina cirklar blir rubbade. Men nu var det definitivt dags, ty käre maken har, enligt min önskan, skaffat golvfärg till köksgolvet. Beckers "Golvfärg plus". Vattenlöslig och snabbtorkande (3 tim), ett fantastiskt kliv från de starkluktande och långsamtorkande vi använde när matrumsgolvet målades. Då krävdes nästan andningsmask, nu behöver vi inte ens evakuera katterna - bara stänga in dem i gästrummet en halv dag eller så.

"Vi" har som vanligt köpt för lite färg
det krävs ytterligare tre liter för att
räcka till våra 20 kvm köksgolv.
(Stulen bild)


Ett tungt arbete är det att lyfta ut allt lösöre. Vårt kök har både bokhylla för kokböcker, kökssoffa och bord, stort tungt porslinsskåp och en ännu tyngre köksspis!


Utan bärremmar hade jag aldrig klarat att kånka in
spisen i matrummet - som nu hyser två spisar!


Så här fruktansvärt otrivsamt blir det så fort
man har ett inomhusprojekt på gång.


Golvplåten som låg under spisen plockades också bort och under den gjordes fynd. Förutom allsköns orenheter hittades också en totalt mumifierad ödla. Ett av alla katternas offer som burits in i triumf och som sedan lyckats rädda sig undan. Förmodligen skadad kröp den in under plåten där den dog. Ett sorgligt ödleöde!


Ett vackert exemplar av Mumifierad Ödla. Har sparats
i en bit hushållspapper för eventuell senare användning.
I något "konstverk" till exempel!


Storsanering av golvet var ju nödvändigt.
Så ordenligt skurat har det icke blivit på
mången god dag.


Man kan undra över allt porslin och alla glas som bor hos en! Många snygga och fina saker som är så fina och bra att man drar sig för att använda dem. Och hur många glas vi än har saknas alltid någon speciell sort.


Aldrig har man tillräckligt med vanliga vit- eller rödvinsglas.
De kastas hos oss efterhand som diskmaskinen förstör dem.
Är det fler än jag som har glas som blir gråa i diskmaskinen?


Eller som har porslin som är så värdefullt (för en själv)
att man nästan inte vågar använda det?


I morgon drar jag i alla fall igång projektet Måla Köksgolvet. Första målningen då och andra målningsomgången på måndag. Om jag målar in mig i ett hörn blir det ingen blogg!


I morse klockan åtta blev jag vägd och mätt på vårdcentralen. Tempen togs, urinprov lämnades, information gavs. I morgon bitti klockan sju tar jag de första tre tabletterna ur burk A. Klockan tre tar jag tre tabletter ur burk B. Klockan elva på kvällen tar jag dagens sista tre tabletter ur burk C. Nu är jag definitivt en forskningspatient!



Så här ser det hela ut. Via handdatorn ska jag, varje morgon
före dagens första tablettintag, rapportera eventuella biverkningar .
Undrar om det är placebopiller jag fått - eller "riktig" medicin?



Jag lovar att rapportera till er också hur jag mår - förhoppningsvis bra!





God middag önskar


Skogseva


3 kommentarer:

  1. Ställa till det nu när du svischat och svoschat......!!

    SvaraRadera
  2. Inger: Våren är projektens tid - ljuset avslöjar smuts och skavanker ute och inne på ett obamhärtigt sätt. Köksgolvet har ingen ytbehandling kvar, målning är av nöden! Det får gärna vara mulet i två dagar...

    SvaraRadera
  3. När du är klar har jag definitivt projekt som behövr någon som tar hand om dem.......
    Ni verkar klara av det mesta.
    Ödlan tycker jag synd om....Han förtjänade ett bättre öde..
    Ser med spänning fram emot morgondagens bilder.
    Ha det
    Kram
    Eva

    SvaraRadera

Om du skriver några ord blir jag väldigt glad. Jag läser alla kommentarer med stort intresse och om jag inte svarar beror det antingen på att att jag rest till bortre Indien eller att jag är död!