lördag 23 maj 2009

Golvprojekt - Dag 2

Så var det då målat en första gång. Köksgolvet. Katterna, mycket oförtjusta, instängda i gästrummet med mat vatten och låda - de sover bort tråktiden. Maken for iväg för att handla ytterligare en hink färg. Jag försökte tänka på vad vi skulle behöva för pinaler från köket de närmaste tre timmarna. Innan jag hade målat ut mig i vardagsrummet.


Så här blev det efter första målningen. Det tog
ganska exakt en timma. Efter kyl/frys på vänster
sida finns ett litet prång med dörrar till matrum och
två skrubbar, alltså golvyta som inte syns på bild.


Och så var det det här med att tänka efter vad som behövdes från köket. Inte tänkte jag på att vi skulle bli hungriga. Det gjorde inte käre maken heller. Nu sitter vi här med knorrande magar.



Icke heller tänkte jag på att jag hade lagt
locket till färgburken på diskbänken..


..eller att jag öppnat fönstret för att få lite rotation på luften!
Nu får det inte regna så våldsamt att det hamnar på golvet.

Ett litet blad har blåst in på det nymålade, syns som en
svart prick...


Strul bara strul! Den lilla handdatorn som ingår i "medicintestet" började gala klockan åtta i morse. Krävde att jag skulle sända iväg data. Så var det inte alls tänkt, data ska sändas i väg första gången i morgon, söndag. Tabletterna började jag ta nu i morse, så eventuella biverkningar har ännu inte gett sig till känna. Efter samtal med handläggande sköterska fixade det sig - jag fick svara "nej" på alla frågor datorn ställde, sedan var det bara att skicka iväg med ett knapptryck. "Hur har du tänkt att det ska fungera", undrade käre maken. Jomenvissst, vår boplats ligger som jag berättat tidigare, i radioskugga. Inte gick det att sända med ett knapptryck inte! Ut i regnet till närmsta ställe där det finns nätkontakt. Vid vår granne, trehundra meter bort. Där stod jag med handdatorn under jackan för att skydda den mot regnet och sände iväg mina fullkomligt intetsägande data. Detta är alltså en rutin jag måste lägga mig till med. Gå bort i backen till grannen varje morgon klockan sju och skicka iväg mina data. I ur och skur. I helg och söcken. In sickness and health...
Om en timma sisådär ska jag ta mig upp i ovanvåningen för dusch och påklädning av snygga "gångkläder", som käre maken brukar säga. Vi ska på 4-årskalas. Hoppas att vi får mycket tårta - vi är hungriga som vargar...



God dag önskar


Skogseva

4 kommentarer:

  1. Oj oj då,oj oj då
    ett sånt besvär man har..........

    SvaraRadera
  2. Inger: Kärt besvär - måste man intala sig!

    SvaraRadera
  3. Men det blir "rackarns" fint.

    Hoppas ni fick mer än tårta att bli mätta på.
    Kram
    Eva

    SvaraRadera
  4. Vad fint det blev :D

    SvaraRadera

Om du skriver några ord blir jag väldigt glad. Jag läser alla kommentarer med stort intresse och om jag inte svarar beror det antingen på att att jag rest till bortre Indien eller att jag är död!