måndag 28 mars 2011

Mord!

Jag haver med berått mod dräpt!
Mitt brott är svårt, jag har ett levande väsens liv på mitt samvete.
Vem är jag att med mitt svärd dräpa en av Gud fader skapad varelse?
Vad ger mig rätt att visa tummen ner för någon som misshagar mig?




Det är ditt fel Gud!
Du som har skapat marodörer som härjar och förstör i våra trädgårdar.
Du som har placerat pälsklädda grävmaskiner under jord.
Jag försvarar ju bara mitt revir...
Alltså är det du som inleder mig på brottets bana - du borde skämmas Gud!




Om du hade tänk till lite bättre när du höll på med ditt skapande hade du kunnat avstå från att fixa till mullvadar och sorkar.
Vad ska de vara bra för?
De lockar fram mina sämsta sidor.
De gör mig till mördare.

Bara så att du vet det Gud - det är ditt fel att det idag ligger ett lik nedstoppat i en mullvadsgång!


God afton Gud och alla ni andra säger

Skogseva

7 kommentarer:

  1. Hugaligen!
    Ja, inte är det kul med sådana marodörer i trädgården.
    Klart man måste försvara sott revit :=)
    Ha det gott!

    SvaraRadera
  2. Blir tårögd när jag ser mullvaden ... jag förstår er trädgårdsmänniskor, men jag skulle själv inte kunna dräpa en mullvad. Jag ser den som en av huvudpersonerna i "Det susar i säven" och får lite ont i hjärtat just nu. Men jag klandrar dig ändå inte ... Kram!

    SvaraRadera
  3. Det är tråkigt att behöva ta död på såna sötnosar!
    Mariana

    SvaraRadera
  4. Helen:
    Dessvärre är de storförstörare, om än inte av samma mått som sorkarna, så jag tycker definitivt att jag måste försvara mitt revir. Jag tycker inte att det är kul, men jag måste erkänna att det är skönt när jag lyckats i min jakt - en förstörare mindre!
    Må så gott du också, hälsar
    Eva

    Bella:
    Jag lovar dig, denna mullvad bar inga kläder och kunde förmodligen icke heller tala! Jag kan också lova dig att större delen av hans talrika släkt bor kvar under mina fötter och det är bara en liten del av dem som kommer att fastna i en Swiss Flex á 110:-.
    Jag är glad att du icke lyste mig i bann på grund av mitt brott!
    Kram från
    Eva

    Mariana:
    Sötnos och sötnos... fast pälsen är fin förstås.
    Visst är det tråkigt men det är en absolut nödvändighet eftersom de förstör så eländigt. Äter visserligen inte upp underjordiska delar som sorkarna, men är några jäklar på att underminera och dränera ut. Jag har haft ett otal plantor som varit så underminerade av gångar, och alltså inte kunnat tillgodogöra sig vatten, att de fått höstfärger strax efter midsommar. Väldigt o-roligt, tycker
    Eva

    SvaraRadera
  5. Eva, dina kvaliteter överstiger vida detta ditt brott anser jag. Visst förstår jag att man inte vill se sin trädgård ödelagd p g a pälsklädda förstörare! :-D Kram!

    SvaraRadera
  6. Usch, usch, jag förstår att du inte gillar de där marodörerna... Gillar gör jag däremot de nya organiska rabatterna i dina tidigare inlägg!
    /Katarina

    SvaraRadera
  7. Bella: Jag är glad och tacksam över ditt överseende och din förståelse för min brottsliga bana!
    Kram från
    Eva

    Katarina: Nej, jag önskar inte ens min värsta fiende underjordiska besökare.
    Åhh.. tackar, tackar - jag börjar själv tro att rabatterna kan bli bra när rätt växtmaterial har kommit på plats. Just nu letar jag för fullt i den klassiska "Blommor och buskar" för att hitta bra tips på lagom höga vintergröna saker med rätt färg och form - lätt som en plätt.. eller?
    Eva

    SvaraRadera

Om du skriver några ord blir jag väldigt glad. Jag läser alla kommentarer med stort intresse och om jag inte svarar beror det antingen på att att jag rest till bortre Indien eller att jag är död!