tisdag 2 november 2010

Var är jag?

Det är vackert där jag befinner mig, långt, långt bort från storstäder, tättbebygda samhällen, orter eller byar.
Det är stilla, tyst och lugnt - precis som jag vill ha det.


Jag undrar så om man kan gissa sig till vilket landskap jag befinner mig i...


..bara genom att titta på dagen bilder.



Här finns till och med en riktig vargrop i skogen. Om det inte hade varit så snårigt och vått hade jag gått de etthundra meterna in i skogen och inspekterat den. Ett äventyr som återstår..


God dag säger

Skogseva


3 kommentarer:

  1. Småland....var det inte Emil som grävde varggrop och kommandoran föll i....

    SvaraRadera
  2. Ett vackert och tilltalande landskap.....
    Vilt med tecken på mänsklig flit och slit.
    Vad vargar anbelangar finns det nog tecken på sådana lite varstans. Det finns t.ex. en Vargadal på Södersåsen här i Skåne.
    Ha det skönt!
    Kramar

    SvaraRadera
  3. Inger: Inte så svårgissat kanske. Att det fanns varggropar på riktigt hade jag emellertid ingen aning om. Jovisst fångade Emil kommandoran - och det var lika gott åt det elaka stycket!

    Prästgårdseva: Ett mycket vackert landskap, men jag är evigt tacksam at jag inte ska odla min trädgård i detta stenrike!
    Detta är ju ett landskap som varje år, tillfälligtvis i alla fall, gästas av vargar så att det finns bevarade varggropar är kanske inte så konstigt.
    Vargadalen i Skåne hade jag icke hört talas om - Söderåsen är för mig en tämligen vit fläck på kartan - men jag anar mig till att den ligger i underskön omgivning.
    Tack jag har det skönt..
    Kramar från mig

    SvaraRadera

Om du skriver några ord blir jag väldigt glad. Jag läser alla kommentarer med stort intresse och om jag inte svarar beror det antingen på att att jag rest till bortre Indien eller att jag är död!